Stajyer Sürücü Ehliyeti Ne Zaman Başlıyor


Sevgili sürücü adayları, daha önceki konularda belirtiğimiz ve yeni uygulamaya geçecek olan stajyer sürücü uygulamaya 1 Ocak 2015 tarihinde girecekti. Ancak yoğunluk karmaşa gibi nedenlerle bu süre uzatıldı. Stajyer Sürücü Ehliyetleri 29 Mayıs 2015 ten sonra uygulamaya geçecek.

İster 2015'de ehliyet almayı hak edin ister 2015'den önce hak etmiş olun eğer sertifikanızı 29 mayıs 2015 den önce ehliyete çevirirseniz normal ehliyet alacaksınız. Eğer 29 Mayıs 2015 den sonra sertifikanızı daha önce almış olsanız bile stajyer sürücü ehliyeti verilecektir.

Zaten geçmiş dönem sertifikalarının ehliyete çevrileceği tarihte 29 Mayıs 2015'di. Stajyer Sürücü Ehliyetinin son tarihide 29 Mayıs 2015 olarak belirlendi.

STAJYER EHLİYET NEDİR?

Stajyer ehliyet, ehliyet alan kişinin yanında sürücü olmadan trafiğe çıkamamasıdır. Yani 1 ocak 2015 tarihinden sonra ehliyet alacaklar, kendi başlarına trafiğe çıkamayacaklar. Stajyer ehliyet sahipleri trafiğe tek başına çıkmaları durumunda ehliyetlerine el konulacak.

STAJYER EHLİYET KAÇ YIL SÜRECEK

Stajyer ehliyet süresi 1 yıl sürecek. 2 yılın sonunda stajyer ehliyetli kişi normal ehliyet sahibi, herhangi bir sınava tabi olmaksızın ehliyet sahibi olacak. Yani trafiğe tek başına çıkabilecek.

STAJYER EHLİYET KİMLERİ ETKİLEMEYECEK

Stajyer ehliyet, sürücü kurslarına 29 Mayıs 2015 tarihinden önceki sınava kayıt yaptıran kişileri etkilemeyecek.

Sorularınızı Yorum Kısmından Sorun Cevaplamaya Çalışayım...

11 yorum:

  1. ben 1998 liyim stajyer ehlıyetıne kalmak ıstemıyorum onceden kayıt yaptırsam olmurmu bole bısı varmı

    YanıtlaSil
  2. Mesajını Geç gördüm diğer arkaşdaşlara yardımcı olmak için cevaplayayım. 18 yaşını doldurmayanlar kayıt yaptıramaz.

    YanıtlaSil
  3. Hay başlarım böyle işe ya

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. benim şuan a2 ehliyetim var 03.01.1998 tarihinde 18 yaşına giriyorum b ehliyetinde stajerlige yakalanırmıyım

    YanıtlaSil
  6. Merhaba
    Ben İngiltere de yaşıyorum,burda benim ve bir çok arkadaşımın merak ettiğimiz yeni ehliyetler Avrupa ülkelerinde sınırsız olarak normal Avrupa birliği ehliyetleri statüsüne sahip olacakmı ?
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu konuda çalışma var. avrupa birliği uyum yasaları kapsamında ancak yakın bir zaman olacağını sanmıyorum. Türkiye'nin avrupa birliğine alınması kesinleştiğinde olur diye düşünüyorum. yeni ehliyetler şuan için bunu kapsamıyor

      Sil
    2. Tekrar tesekkurler

      Sil
  7. Benim dosyam yandı tekrar bir ehliyet kursuna kaydimi yaptırmak istedim fakat olmadı.eski dosyamin kaydını nasıl iptal ettirebilirim.milli eğitime dilekçe mi yazmam gerekiyor

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.