Ehliyet Kaybedilirse Ne Yapmalı Çalıntı ve Kayıp Ehliyet

Ehliyet Kaybedilirse Ne Yapmalı Çalıntı ve Kayıp Ehliyet



İlk yapmanız gerekenlerden biri gazeteye ehliyetinizin kaybolduğuna dair ilan vermek. Gazeteye ilan vermek ne işe yarar diye birşey aklınıza gelebilir. Ehliyetiniz  bu kaybolma durumunda  kullanılarak sizin adınıza işlemler yapılırsa kanunen sorumlu olmuyorsunuz. Eğer ilan vermezseniz biri sizin adınıza örneğin kredi kartı alır kullanırsa borcu ödemezse siz ödemek zorunda kalırsınız.  Daha sonra  trafik şube müdürlüğüne gidip ehliyetinizin kaybolduğuna dair başvurmanız gerekir. Ama belirtelim şahsen başvurmanız gerekiyor, vekâlet olmuyor. Yanınızda getireceğiniz üç adet fotoğraf ve nüfus cüzdanınızla işleminizi hemen başlatıyorsunuz. Nüfus cüzdanında T.C. kimlik numarasının olması önemli, başka türlü devlet dairelerinde işlem yapılmıyor. Ehliyet kaybetmenin bir cezası yok, yalnızca 63 lira kart parası ödüyorsunuz.Yeni ehliyet, sizin adınıza yeni sicil numaralı bir ehliyet olacağı için eskisinin hükmü kalmıyor. Yani eski ehliyetinizi biri kullansa ve suça karışsa bile polis sisteminden sorgulandığında ortaya çıkıyor.


Kısaca Toparlayalım;
1.Trafik Tescil Şube Müdürlüğüne hitaben yazılmış dilekçeyi oradan veriyorlar. Boşlukları dolduruyorsunuz.
2. Nüfus cüzdanı aslı ve 1 adet fotokopisi yeterli oluyor.
3. Kaybolan sürücü belgesinde mevcut değil ise, kan grubu belgesi gerekiyor. 
4. Üç (3) adet fotoğraf  
5. Sürücü belgesi kart ücreti 63.00 TL denildiği gibi. Bunu da işlem esnasında sizden alıyorlar. Yani bu ödemeyi, yeniden çıkacak ehliyetinizi teslim alırken yapmıyorsunuz. 
6. Tüm listeye ek olarak ve tek zaman alabilecek uygulama olan; parmak izi alma işlemi, yoğunluğa göre biraz vakit alabiliyor.
7. Ehliyeti kaybetmenin bir cezası bulunmuyor. Sadece kart ücreti ödüyorsunuz.
8. Gazeteye kayıp ilanı vermeniz gerekmiyor.
 

Ehliyet Kaybedilirse Ne Yapmalı... Ehliyet Kayıp Cezası Var mı?

29 yorum:

  1. Kart ücreti 63 tl mi laaaaaa

    YanıtlaSil
  2. Baya gıcırtılı iş 2 günümü aldı benim bu işlemler..

    YanıtlaSil
  3. Yabancı biri ehliyet kaybederse ne yapmalı? Yani temin edene kadar geçici bir belge yahut uygulama mevcut mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok net olmamakla birlikte bir başka ülkede geçici ehliyet ya da sertifika ile araç kullanamazsınız. Ehliyetinizi kaybeder ya da çaldırırsanız hemen bulunduğunuz ülkenin polisine ve ülkenizin konsolosluğuna başvurun. Konsolosluk size yardımcı olacaktır.

      Sil
  4. ehliyet almak çok masraflı ve uğraştırıcı be kardeşim.

    YanıtlaSil
  5. ehliyetimi kaybettim aygören KAYA
    0555 207 82 95

    YanıtlaSil
  6. Ehliyetimi kaybettim Fatih BAKI 0 541 687 81 84

    YanıtlaSil
  7. 119 TL denilio kart ucreti

    YanıtlaSil
  8. 119 TL denilio kart ucreti

    YanıtlaSil
  9. Nüfus cüzdanı yerine pasaportla işlem yapabiliyor muyuz? Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır yapılmaz sadece nüfüs cüzdanı ile işlem yapılır

      Sil
  10. Nüfus cüzdanı yerine pasaportla işlem yapabiliyor muyuz? Teşekkürler

    YanıtlaSil
  11. slm ben aydın çelık ehlıytımı kaybettın b sınıfı

    YanıtlaSil
  12. goren bu numarayı arasın 05336041003

    YanıtlaSil
  13. slm ben aydın çelık ehlıytımı kaybettın b sınıfı

    YanıtlaSil
  14. Slm arkadaşlar ben ehliyetimi kaybettim FATİH EKİNCİ b sınıfı gören bulan varsa size zahmet 0541 248 57 48 numaradan bana ulaşabilirsiniz

    YanıtlaSil
  15. EHLİYET KAYBETMENİN CEZASI YOK DENİYOR 63 TL Yİ BİLAL OĞLANIN GEMİCİKLERİ İÇİNMİ VERİYOZ??

    YanıtlaSil
  16. Merhaba arkadaşlar ben KUTAY ALTIN ehliyetimi kaybettim b sınıfı gören duyan varsa 0543 576 03 18 nolu numaramı arayabilirse çok makbule geçer teşekkürler

    YanıtlaSil
  17. randevu bu işlemler yapılmadan öncemi alınıyor yoksa sadece gidip dilekçe örneğini alıp doldurduktan sonramı alıyoruz bir yardımcı olabilir misiniz???

    YanıtlaSil
  18. randevu bu işlemler yapılmadan öncemi alınıyor yoksa sadece gidip dilekçe örneğini alıp doldurduktan sonramı alıyoruz bir yardımcı olabilir misiniz???

    YanıtlaSil
  19. Bu kadar çelişki olur mu?!
    Yukarıda "gazetete ikan vermeniz gerekir" diyor, aşağıdaki maddede "gerek yok" diyor. Pes.

    YanıtlaSil
  20. Slm arkadaşlar ben ehliyetim kaybetim görenler varsa insalik adina bu nimaryi arsin ABDULLAH ARSALAN
    TC nimarasi 60835470508
    Cep 05445517321 03242323137 cep 05444283373

    YanıtlaSil
  21. Slm arkadaşlar ben ehliyetim kaybetim görenler varsa insalik adina bu nimaryi arsin ABDULLAH ARSALAN
    TC nimarasi 60835470508
    Cep 05445517321 03242323137 cep 05444283373

    YanıtlaSil
  22. Slm arkadaslar ben ehliyetim kayip etim adim görenler insalik adina ABDULLAH ARSLAN D Ehliyet bu 05445517321 05444283373

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.