Ehliyeti Hemen Alın Sertifikanız Yanmasın (Geçmiş dönem sertifikalarının geçerlilik süresi)


ARKADAŞLAR BU MAKALE GÜNCELLİĞİNİ KAYBETMİŞTİR. BURAYA TIKLAYARAK GÜNCEL MAKALEMİ OKUYUN. 


Yeni Ehliyet Kanununa göre, sınava girdiniz,  direksiyon sınavınıda geçtiniz her şey tamam sürücü kursundan alacağınız   sertifika ile gidip emniyetten sadece ehliyetinizi almak kaldı; paranız yok, üşengeçlik, ihtiyaçınız yok falan filan demeyin biran önce gidip ehliyetinizi alın yoksa sertifikanız yanacak ve iptal olacak. Her şeyi baştan yapmak zorunda kalacaksınız.  ilgili kanun aşağıdadır;




29 Mayıs 2013 ÇARŞAMBA Resmî Gazete Sayı : 28661

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖZEL MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜLERİ KURSU YÖNETMELİĞİ


Geçmiş dönem sertifikalarının geçerlilik süresi

GEÇİCİ MADDE 2 – (1) Bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden önce, düzenlenmiş olan sürücü sertifikaları buYönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren iki yıl içinde sürücü belgesine dönüştürülür. Süresi içerisinde sınıfına uyan sürücü belgesi ile değiştirilmeyen sertifikaların geçerliliği sona erer.


 ÖNEMLİ : Dikkat edilmesi gereken şey sertifikanızda bulunan sabıka kaydı  ve sağlık raporunu yenilemek. Bir konuya daha dikkat etmeniz gerekiyor eski sağlık raporu ve sabıka kaydını dosyadan çıkartamyın, çıkartırsanız ehliyetinizi alamıyorsunuz. Eğer ki sertifikanız kayboldu yada eksik evrak var ne yapmak lazım. Sağlık roporu ve sabıka kaydını yenilediniz eskileri yok ne olacak soruların cevabını Ehliyet Sertifikasını Kaybederseniz Yada Dosyada Eksik Evrak Olursa Ne Yapmak Lazım yazımı bakarak öğrenebilirsiniz.




29 Mayıs 2013 tarihinde yasalaşan bu duruma göre sertifikasını ehliyete çevirmeyen adaylar 29 Mayıs 2015 e kadar ehliyetlerini almazlar ise sertifikaları iptal olacaktır. Sertifikanın 29 mayıs 2013 den önce ne zaman alındığı önemli değil son tarih 29 Mayıs 2015 tir. Sertifika dosyasında ki sağlık raporu ve sabıka kaydı 1 seneden önceye aitse yenisini çıkartmak gerekiyor. Eski sağlık raporu ve sabıka kaydı mutlaka dosyada olacak. 11.12.2014 de emniyete gitmiş olan bir arkadaşımıza sabıka kaydı ve sağlık raporunun geçerlilik süresinin 2 yıl olduğu söylenmiş. 2 yıla çıkartıldığı ile ilgili bir yasa çıkmıştı ama uygulama da bazen sıkıntı oluyor. Tavsiyem son 2 yıla aitse yenisini çıkarmayın. işleme alırlar. Yada yenilerini çıkartın yanınızda bulunsun. Eğer sertifikayı  İstanbul'dan aldınız. Ehliyete Başvuruyu Giresun'dan yapacaksınız. Giresun içindeki bir sağlık kuruluşundan sağlık raporu alınmış olması gerekiyor. Bazen bu duruma pek dikkatte etmiyorlar.
Eğer sertifikanızı yeni aldıysanız yada 29 mayıs 2013 den sonra aldıysanız sertifikanızı aldığınız günden itibaren 2 yıl süre içinde sertifikayı ehliyete çevirmeniz gerekir. Aksi taktirde sertifika iptal olur. Her şeyi en baştan yapmak zorunda kalırsınız. Bilgi günceldir emin olabilirsiniz. 

Son Söz en kısa sürede sertifikalarınızı ehliyete çevirin nolur ne olmaz...


2015 Ehliyette Yeni Uygulamalar İçin Mutlaka BU YAZIYIDA OKUYUN...

AYRICA BUGÜN ÇIKAN SON TARİH 31.12.2014 YADA 01.01.2015 ŞEKLİNDEKİ HABER VAR. BU HABERLE İLGİLİ YAZIM İÇİN EHLİYET SERTİFİKASI İLE İLGİLİ YANLIŞ HABER YAZIMI OKUN.... 

376 yorum:

  1. benim sertifikanın veridiği tarih. 24.11.2012 ve bunun iptal olmaması için hagi tarihe kadar karta çevirmem lazım acaba şimdiden teşekürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ramazan Bey sorunuza cevap burda yazıyor 29 Mayıs 2013 tarihinde yasalaşan bu duruma göre sertifikasını ehliyete çevirmeyen adaylar 29 Mayıs 2015 e kadar ehliyetlerini almazlar ise sertifikaları iptal olacaktır. Yani 29 Mayıs 2015 tarihine kadar almanız gerekiyor. Tavsiyemiz biran önce gidip alın yeni bir yasa çıkar şu olur bu olur sıkıntı yaşamayın

      Sil
    2. mrb murat hocam ben sürücü kursuna gittim dosyamı almak için ama sertifamın kaybolduğunu söylediler ne yapmam gerekir sürücü kursu tekrar milli eğitimden sertifikamı alabilir mi teşekkürler

      Sil
    3. murat hocam ben sürücü kursundan dosyamı almak için gittiğimde sertifakamın kaybolduğunu söylediler ve yenisini almak için milli eğitime gönderdiklerini ve bir hafta içinde alabileceğimi söylediler böyle bir şey mümkün mü sizce teşekkürler

      Sil
    4. Sürücü Kursu bir örneğini saklamakla zorunlu kaybetti ize bir yaptırımı var mı bilemiyorum. Sertifikanızın bir örneği de Milli Eğitimde vardır. Ancak temin edebilir misiniz bilemiyorum çok zor.MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI İLETİŞİM MERKEZİ (MEBİM) “ALO 147” yi arayın nasıl işlemler yapacağınızı öğrenin. Sertifika kayıp edilir ve sürücü kursundan temin edemezseniz yapılması gereken çok küçük bir ihtimal ehliyet için gerekli tüm belgeleri yeniden düzenleyip kursa vermeniz ve kursun Ankara ile zayi yazışmalarını yapması gerekir. İlk yolu deneyin sonuç alamazsanız ikinci yola başvurun ikinci yöntemin netice vermesi içinde kursla görüşmelisiniz.

      Sil
    5. Merhaba murat bey.. ben sertifikamı bugün aldım ve maddi düzene aralık ayında gireceğim için ehliyeti aralık ayında bastırcam.. mesela ben ehliyeti aralık ayında bastırmasam 2015' e girdiğimiz aylarda bastırsam stajer sürücü olarak mı görülürüm yoksa normal sürücü olarak mı ? teşekkür ederim iyi akşamlar..

      Sil
    6. hocam sertifika mı dün aldım 2 hafta ehliyet yerine geçiyomuş kaza anında polis çevirmesin durumunda ilk 2 hafta sertifikayla araba sürebiliyomuşum doğrumudur teşekkür ederim

      Sil
    7. yok öyle bir uygulama sertifika ehliyet yerine geçmez... polis çevirmesinde sertifikamı aldım ehliyet alıcam filan dersen polisin insafına kalmış. ama kanun açık öyle bir durumda ehliyetsiz araç kullanmaktan işlem yapılması kaçınılmaz

      Sil
  2. Ben 2010 da almıştım sertifikayı her durumda son tarih 2015 mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet serap hanım 29 mayıs 2015 e kadar almanız lazım

      Sil
    2. Baya korkmuştum sertifikam yanacak diye çok teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için

      Sil
    3. Ben teşekkür ederim..

      Sil
  3. Sertifikami aldığımda gözlüklerim yoktu yaklaşık 1yıl geçti ve şimdi gözlük takıyorum 0,75 sertifika iptal edilebilir mi???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serap hanım zaten sağlık raporunuzu yenilemeniz lazım ama eski sağlık raporunu dosyadan çıkartmayın yeni sağlık raporu ve sabıka kaydını dosyaya ekleyin gözlüksüz gidin sağlık raporu almaya sıkıntı olmaz mevzuata göre 0.75 ehliyet almanıza engel değil

      Sil
  4. 2014 nisandan sonra sertifakasini ehliyete cevirmeyenlerin her 6 ayda bir sinava tabi tutulacakmis simdi mualakta kaldim ben sertifakaya hak kazandigim haklarim gecerli degilmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Araştırdım Böyle bir sınav ile ilgili yeni bir yönetmelik veya kanun yok

      Sil
  5. 6 ayda sinava girilcekmis nasil olcak ,bu olayı anlamadım murat bey..

    YanıtlaSil
  6. Bu durum daha net değil diye biliyorum 2-3 gün musade Bi araştırayım

    YanıtlaSil
  7. Simdi den teşekkür ederim murat bey cvp bekliyecem.

    YanıtlaSil
  8. 2010 da a2 sertivikasını aldım ama ehliyeti almadım ne kadar sü
    re sonra iptal oluyor yada olmuş mudur?

    YanıtlaSil
  9. 29 mayis 2015 kadar alabilirsiniz iptal olmaz hemen gidin alin

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar. Yorumlarınızı okudum ama yinede emin olmak istiyorum. Ben sertifikamı 2009 aldım. Ama ehliyeti almadım. Simdi benim bu sertifikam 2015 e kadar mı gecerli. Simdiden tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşlar yönetmelikte açık şekilde diyorki,,,
      Daha önce alınmış sertifikalar Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren iki yıl içinde sürücü belgesine dönüştürülür. Dönüştürülmeyen sertifikalar iptal olur Yönetmelik 29 Mayıs 2013 ÇARŞAMBA günü yüyürlüğe girdiğinden 29 mayıs 2015 kadar tüm sertifikalar ehliyete dönüştürülebiliniyor. Sertifikayı ne zaman aldığınız önemli değil son tarih 29 mayıs 2015 dır. Çok eski sertifikalar için sağlık raporu ve sabıka kaydı evraklarını yenilemek gerekiyor ama eski sağlık raporu ve sabıka kaydını dosyadan çıkartmamak gerekir.

      Sil
  11. Teşekkür ederim. Yani ben sağlık raporuyla sabıka kaydını yenilersem ehliyeti alabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sabıka kaydı ve sağlık raporunun geçerliliği 6 aydır. eski rapor ve sağlık raporunu dosyadan çıkarmayın... yenilerini ekleyin alabilirsiniz. tekrar diyorum sertifikanın alındığı tarih önemli değil yasanın yürürlüğe girdiği tarih olan 29 Mayıs 2013 ten itibaren başayıp iki yıl içinde alınması gerekiyor. 29 mayıs 2015 e kadar herkes sertifikasını ehliyete dönüştürebilir.

      Sil
  12. merhaba
    ben 2 yil once ehliyet almaya hak kazanmistim ancak almadim Baska bir ilden de ehliyetimi alabilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alabilirsiniz Filiz Hanım, dosyanızdaki sağlık raporu ve sabıka kaydını yenileyin eskileride dosyanızda kalsın mutlaka atmayın... http://ehliyetnasilalinir.blogspot.com.tr/2013/06/ehliyet-randevu-alma.html bu sayfamızdan istediğiniz yerden randevunuzu alın gidip ehliyetnizi alabilirsiniz. randevu dolu ise her sabah saat 9 da güncelleniyor. saat 9-10 arası alabilirsiniz

      Sil
    2. bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim.

      Sil
  13. bugün sürücü kursundan şöyle bir mesaj geldi:''Kursumuzdan almış olduğunuz eski sertifikalarınızı trafikten sürücü belgesine çevirmediyseniz yeni çıkan yasaya göre en kısa zamanda çıkartmanız gerekmektedir, çıkartmaz iseniz dosyanız iptal olacaktır.'' bu mesajdan sonra arayıp sordum 31.05.2014 son günmüş ve bu tarihten önce trafikten almazsam dosyam iptal edilecekmiş. internetten baktım bununla ilgili bir haber yada yazı göremedim. sizin bir bilginiz varmı acaba Murat Bey??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yönetmelik çok açık yukarıda belirttim. Kursunuzun söylediği tarihle ilgili benimde bilgim yok. Aklıma başka şeyler geliyor kurda ödemeniz varsa kurs biran önce parasını almak için böyle demiş olabilir yada elinde ehliyetini almamış sertifikalı çok kursiyer vardır milli eğitimden uyarı almıştır. Bence işi sağlama almak için biram önce alın bide bir fikir bir büyük bir kursu arayın sizde sertifikam var son tarih me zaman diye sorun belki çok yeni bir uygulama vardır bilmediğim duşuk bir ihtimal. Yönetmelik 29 mayıs 2015 kadar alınabilir diyor

      Sil
  14. ben eski sabika kaydimi ve saglik raporunu attim ne yaplaliyim lutfen bilgi verin te;ekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konu çok sorulan bir durum olduğu için yeni bir Yazı yazdım tüm merak ettiğin soruların cevabı burda tıkalyıp öğrenebilirsiniz....
      http://ehliyetnasilalinir.blogspot.com.tr/2014/04/ehliyet-sertifikas-kaybederseniz-yada.html

      Sil
  15. Ben 2007'de sınavları vs. geçmiştim ama sonra hiçbir işlem yapmadım. Sürücü kursundan da herhangi bir belge almadım. Şimdi nasıl bir yol izlemem lazım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alpaslan Bey kursunuza gidip sertifikanızı alıyorsunuz daha sonra sabıka kaydı ve sağlık raporunun yenisini çıkarıyorsunuz eski sağlık raporu ve sabıka kaydı mutlaka sertifika da olması gerekiyor sonra randevu alıyorsunuz trafikten ehliyetinizi alıyorsunuz

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  16. Merhaba Murat bey,ben sertifikamı 07.01.2012 de aldım.Şimdi sadece sağlık raporu ve sabıka kaydının yenisini de dosyanın içine koysam ehliyetimi alabilir miyim?Hangi tarihte bu hakkım kaybolur?Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 29 mayıs 2015 e kadar alabilirsiniz. Ama biran önce almanizda yarar var yeni bir kanun çıkar iş değişir.

      Sil
    2. Peki almadigimiz takdirde tekrardan sinava girmek.zorundami kaliyoruz murat bey

      Sil
    3. Evet Sertifika iptal olur sil baştan en baştan başlarsınız

      Sil
  17. 10 mayıs 2014 direksiyon sınavım var.geçtim diyelim sertifikam kaç günde çıkar teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tahminen 10-15 güne çıkar net tarihi sürücü kursunuzdan öğrenebilirsiniz

      Sil
  18. benim C sınıfı ehliyetim var.A2 sertifikamı da 5 yıl önce Üsküdar'dan aldım ama A2 ehliyetimi almadım.şimdi Nevşehir'de yaşıyorum. sağlık raporumu ve sabıka kaydımı buradan yenileyebilir miyim? ehliyetimi buradan alabilir miyim?
    cevaplarınız için şimdiden teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nevşehire selam sağlık raporu zaten bulunduğunuz yerden alınması gerekir sabıkaydınıda alabilir ehliyetinizi alabilirsiniz

      Sil
  19. Merhabs ben sertifikayı aldım h sınıfı dosyada
    Suresiz heyet raporum var raporum h sınıfı için yine hyet raporu gerekir mi???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar gerekmez ama kesin bilgim yok. Siz yinede sürücü kursunuzdan kesin bilgi alın derim. En azından onlarda terettütte ise Milli Eğitim den sorup size bilgi verirler...

      Sil
  20. Merhabalar. Ben 2011 yilinda sertifikami aldim. O zaman universitede ogrenciydim ogrenci belgesi almistim. Suan mezunum dosyaya diploma fotokopisini mi koymam gerekiyor?

    YanıtlaSil
  21. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  22. 2011 yılında sertifikamı aldım,ama öğrenci belgesiyle başvurmuştum daha sonra kursa hiç uğramadım. ehliyetimi almak için ne yapmalıyım,sadece sağlık raporuyla sabıka kaydını mı yenilemeliyim diploma fotokopisini de koymalı mıyım? bir de fotoğrafları değiştirmeye gerek var mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorunuzu cevaplayabilmem için bazı bilgileriniz gerekiyor ancak ehliyet alabilmeniz için bence en sağlıklısı kursunuza danışın. zaten tüm evrakları 2011 yılında tam olarak verdiyeseniz ve sertifikanızı kurstan aldıysanız sadece saplık raporu ve sabıka kaydını yenilemek yeterli eski sağlık raporu ve sağbıka kaydıda dosyada olmak zorunda resimleri değiştirmeniz sorun yaraabilir. kursunuzu başvurun

      Sil
    2. selamlar murat bey bilgileriniz için teşekkürler benim size sorum şu 2010da aldım sertifikam elimde ancak istanbulda kursum şuan ankaradayım yani ankara veya başka bir ilden alabilirmiyim bilgilendirirseniz sevinirim

      Sil
  23. iyi günler ben ehliyetimi kayıp ettim ama ehliyeti şimdi çıkartmıyacağım karakola gitsem yeterli olurmu yoksa trafiğemi gidicem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://ehliyetnasilalinir.blogspot.com.tr/2014/03/calnt-kayp-ehliyet-ve-kimlik-ile-yeni.html?m=1 buradan sorunuza cevap bulabilirsiniz

      Sil
  24. merhaba, sağlık raporu ve sabıka kaydının güncel durumda ne kadar süresi vardır ? 29.05.2012 tarihinde almışım ikisinide.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sertifika dosyasında ki sağlık raporu ve sabıka kaydı 2 seneden önceye aitse yenisini çıkartmak gerekiyor. Eski sağlık raporu ve sabıka kaydı mutlaka dosyada olacak. Başka sitelerde 6 ay yada 1 sene geçerliliği olduğu yazayor sağlık raporu ve sabı kaydının evet ilk önce 6 ay geçerliliği vardı 1 yıla çıkartıldı ve bir kaç ay öncede 2 sene çıkartıldı.

      Sil
  25. Merhaba ehliyeti 2011'de kazandım aynı sene içinde sertifika mı aldım ama karta çevirmedim ehliyetimi emniyetten almadım bunun süresi 29 mayıs 2015 demişsiniz bu net bir bilgimidir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sertifika dosyasında ki sağlık raporu ve sabıka kaydı 2 seneden önceye aitse yenisini çıkartmak gerekiyor. Eski sağlık raporu ve sabıka kaydı mutlaka dosyada olacak. Başka sitelerde 6 ay yada 1 sene geçerliliği olduğu yazayor sağlık raporu ve sabı kaydının evet ilk önce 6 ay geçerliliği vardı 1 yıla çıkartıldı ve bir kaç ay öncede 2 sene çıkartıldı.

      Sil
  26. net bilgidir 29 Mayıs 2013 ÇARŞAMBA Resmî Gazete Sayı : 28661 yukarıde konuda detaylar var sabıka kaydı ve sağlık raporunu yenileyip alabilirsiniz eski sabıka kaydı ve sağlık raporuda dosyada olmalıdır.

    YanıtlaSil
  27. Murat hocam hepsi duruyor şimdi baktım hatta 3 tane fotoğrafımıda dosyamın içine koymuşlar sanırım fazladan onlar evraklardaki fotoğraflar harici üç fotoğraf ben sabıka kaydı, sağlık raporu ve o üç foto ile mi gidicem emniyete ve direk emniyete mi gidicem yoksa öncesinde bankaya falan mı? Birde benim sağlık raporumda gözlüklü araba kullanabilir yazıyor sol gözüm iyi ama sağ gözüm biraz sıkıntılı herhangi bir sorun yaşarmıyım sağlık raporu çıkarırken?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bankaya gitmene gerek yok sana kursan verilen sertifika dosyasına hiç dokunma sağlık raporu ve sabıka kaydını al eskileride dursun emniyete git cebinde paranda olsun..

      Sil
  28. Kursu arıyorum bu ay içinde almalısın diyor o nasıl oluyor hocam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebebi neymiş sordunuzmu? şu sebepten dolayı bu ay alamazsınız derler nedeni öğrenebildinzmi?

      Sil
  29. Mrb murat bey ben eylül 2013 yilinda kayit oldum b sinifi ehliywt icin yazili sinav ve direksiyon sinavindanda gectim ancak kurstan iki ay once ehliyetimi cikartmazsam dosyamin yanacagi soylendi bole bisey olabilir mi acaba .... simdiden teakkur ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle bir durum yok.. Belki bilmediğim bir durum var olabilir ama küçük ihtimal. bunu söylemelerin iki sebebi vardır. ya kursa borçunuz vardır. Onu tahsil etmek için sertifikayı almanızı istiyorlar borçunuzu ödemeden de sertifiyakı vermiyor. yada ikinci ihtimal milli eğitim o kurstan verilen sertifikaların biriktiğini görmüş kursu uyarmıştır..

      Sil
  30. 17 haziran itibariyle değişiklik olduguda söylendi yönetmelikler degişmiş sanırım öle bişeylerde dediler var mı acaba bole bısey....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet 18 Haziran Motorlu taşılar yönetmeliğinde bir değişiklik oldu. Başvuru için yeni uygualamya başlanan parmak izi alındı belgesi kaldırıldı. Artık parmak izine gerek kalmadı. başka bir değişiklik yok

      Sil
  31. Teşekkür ederim ancak aklima bnm daha iki yil gibi bir surem oldugunu soylediler ancak daha 4.ayda dosyamin yanacagni soylediler kursa borcum yok sadece belli harclar icin para vermedm oyuzden olablr sanirm bilginiz icin cok teskkur edrrim dosyamin yanmasi soz konusu degl yani..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş dönem sertifikalarının geçerlilik süresi

      GEÇİCİ MADDE 2 – (1) Bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden önce, düzenlenmiş olan sürücü sertifikaları bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren iki yıl içinde sürücü belgesine dönüştürülür. Süresi içerisinde sınıfına uyan sürücü belgesi ile değiştirilmeyen sertifikaların geçerliliği sona erer.

      Sil
  32. İyi günler murat bey sorum su:2009 da sürücü kursunu bitirdim fakat dosyami almadim.su an istanbuldayim sürücü kursu ise ispartada ben dosyayi aldıktan sonra ispartadaki emniyetten mi alabilirim yoksa itanbuldan da alabilir miyim bir de ek fotoğraf götüreyim mi yanimda güncel olması acisindan sağlık raporu da şu sağlık ocaklarında hemen verilenlerden mi olacak bilgilendirirseniz sevinirim. Tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağlık raporu ve sabıka kaydını mutlaka yenileyeceksiniz. sertifikayı istediğiniz emniyet müdürlüğünde ehliyete çevirebilirsiniz.

      Sil
    2. AYrıca eski sabıka kaydı ve sağlık raporuda dosyada mutlaka olmalı

      Sil
  33. iyi günler. ben ehlıyet sınavına gırdım ve sürücü sertifikasını hak kazandım ancak farklı bir ilde oldugum ıcın sürücü kursundan sertifikamı 1 yıldır alamadım halen sürücü kursunda. sertifikam iptal olmuş mudur. acil bilgilendirirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  34. Sağlık raporu ve sicil kaydının geçerliliğinin 2 seneye çıkartılması ile ilgili resmi bilgiye nereden erişebilirim acaba?

    YanıtlaSil
  35. Merhabalar.. baya oldu ehliyete hak kazanalı. Fakat büyük bi ihmarkarlık biliorum. Dosyamı bulamıorum. bnm ya da aldıgım kursun yapabileceği bişi var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://ehliyetnasilalinir.blogspot.com.tr/2014/04/ehliyet-sertifikas-kaybederseniz-yada.html?m=1 bu yazımızı okuyun kısaca kursunuzda kopyası olmak zorunda kurla iletişime geçin derim

      Sil
  36. Oncelikle iyi gunler sinavlari geceli 1 seneden fazla oldu adli sicil kaydi saglik raporunun yaninda ilk basvurdugumuzdaki gibi vesikalik felanda lazim midir yoksa ikisi yeterli midir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sertifikada ki dosyanızda zaten olması lazım siz sadece sağlık raporu ve sabıka kaydının yeilerini alıp dosyaya koymanız yeterli eskileride dosyada bulunmak zorunda yukarıdaki yazıyı dikkatlice okursanız sorunuza cevap bulabilirsiniz

      Sil
    2. Tmm tesekkur ederim

      Sil
  37. Dosyamı bulamıorum uzun zmn oldu.hak kazanmış olsakta alma şansımız var mı?

    YanıtlaSil
  38. Tşk ederim yanıtınız için

    YanıtlaSil
  39. arkadaşlar benim gittiğim ehliyet kursu istanbul bahçelievlerde fakat randevular dolu olduğundan başka ilçeden alabilirmiyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç fark etmez istediğin yerden alabilirsin randevu sistemi saat 9da açılıyor 9 olmadan gir ve sayfayı hazırla 5 dakika da aldın aldın yoksa ertesi güne kalırsın

      Sil
    2. ilgin için sağol

      Sil
  40. Ben 13 temmuz 2014 sınava girdim.ehliyeti son alma tarihim nedir.birde direksiyon sınavlarından kaç puan aldığımızı öğrenmenin bir yolu yokmu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurstan direksiyon sınavı puanını öğrenebilirsiniz aynı şekilde sınava teni girmişsiniz son tarihide kursa sorun net olsun

      Sil
  41. merhaba murat bey ben ehliyet sınavını geçeli 2 yıl oldu kurta dosyam duruyor. kursa hiç borcum yok ama aradıgımda dosyam iptal olmasın diye harç yatırdıklarını yaklasık 160 lira oldugunu soylediler. boyle birşey varmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emin olmamakla birlikte olmaması lazım eğer ödeme yaptılarsa adınıza kayıtlı Bi makbuz olması lazım eğer makbuz yok derler ve ödeme isterlerse milli eğitime danışacağınızı söyleyin milli eğitimden bilgi alın

      Sil
  42. 26.04.2013 tarihinde alınan sağlık raporu ve sabıka kaydı ne zamana kadar geçerli öğrenebilir miyim? Teşekkürler .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iki durum var çok sık kanun değişti. 6 aydı 1 sene çıkartıldı en son 2 seneye çıkartıldığı söylendi bir sürücü kursundan 2 sene çıkartıldığını teyit ettim...

      Sil
  43. Çok teşekkürler hocam. İçime su serptiniz. 2011 de sertfikayı almıştım.

    YanıtlaSil
  44. peki benim de bir s0rum var ben geçen yaz ehliyet almaya hak kazandm sertifikam da aldim ama ehliyeti henuz çkartmadim en s0n ne zamana kadar çkartmam gerek 2 sene mi dir teşekkurler ..

    YanıtlaSil
  45. murat bey öncelikle bilgler için tşkr ederim yanlız benim bir sorum var... ben ehliyet sınavını 1996 da kazandım.... benim ehliyetim yandımı yoksa hala alma şansım varmı...?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında bu kanun tam sizin gibi adaylar için çıkartıldı 29 mayıs 2015 kadar alabiliyorsunuz almazsanız yanacak. dosyanızdaki sağlık raporu ve sabı kaydını yeniliyorsunuz. eskileride dosyada durması gerekiyor. her ihtimale karşı 9 senede çok değişmiş olabilirsiniz vesikalık fotoğrafta bulundurun emniyete giderken... ehliyetinizi alabilirsiniz. ama ıslatmayalım lütfen :)

      Sil
  46. Yok ıslatmam artık:) ama 9 sene değil 18 sene oldu aradan geçeli düzelteyim :)

    YanıtlaSil
  47. Bu arada devlet hastanesindenmi çıkartacağız sağlık raporunu???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fartketmez sürücü olur raporu veren her sağlık kuruluşu olur.

      Sil
  48. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  49. Iyi gunler murat bey 2011 yilinda sertifikami ardahanda aldim ama su an istanbuldayim bana ardahan il emniyet mudurlugun alabilecegim soylendi yorumlari okudugumda siz farkli bir ilden alinabilecegini ifade etmissiniz bu islemleri yaparken nasil bi yol izlememiz lazim bilgilendirirseniz sevinirim simdiden tesekkurler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer Çelişkiye düşüyorsanız en sağlıklısı bir sürücü kursundan bilgi alın. Daha önceleri en az 1-2 sene önce sertifikayı aldığınız sürücü kursu hangi ildeyse o ilden almak zorundaydık ancak yeni bir düzenleme ile istenilen ilden alınabildiğini biliyorum. Sürücü kursundan teyit ediniz. Kanun ve yönetmelikler çok hızlı değişir bazen takip edemiyorum...

      Sil
  50. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  51. uluslararası ehliyet nasıl oluyor herkes alabiliyormu bende daha ehliyetimi emniyetten almadım bankaya uluslararası ehliyet olarak para yatırsam olurmu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce normal ehliyeti almalısınız. Daha sonra aşağıdaki linkte belirtilen şekilde uluslar arası ehliyete başvuru yapmalısınız...
      http://ehliyetnasilalinir.blogspot.com.tr/2013/06/uluslararas-ehliyet-nal-alnr.html

      Sil
  52. emniyete evrakları teslim ettikten sonra ehliyeti ne zaman alırız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim arkadaşım 1 haftada falan çıkıyor demişti

      Sil
  53. Murat bey ben ehliyet dosyasini 2014 mayis ayinda aldim en son hangi tarihe kadar ehliyetimi alabilirim..?tesekkurler

    YanıtlaSil
  54. merhaba ben sürücü kursundan aldığım sertifikayı kaybettim kursu aradım 250 tl karşılında tekrardan çıkartıp verceklerini söylediler vermem gerekirmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ehliyet sertifikası yeniden çıkarma kaç para sorusunun net çevabı yok. Aslında para vermemek lazım yaptıkları dosyadan fotokopi çekiyorlar. Tavsiyem milli eğitime sorun sürücü kursundan makbuz isteyin

      Sil
  55. Merhaba Murat Bey, ismim Mehmet; benim tüm evraklarım 2013 eylül ayı tarihlidir. Bu durumda yukarıda da belirttiğiniz ve en güncel bilgiler ışığında sağlık raporu ve sabıka kaydı 2 yıl geçerlidir denebilir mi?
    Not : Ayrıca evraklarımın tarihi yasanın çıktığı Mayıs 2013 tarihinden sonra olduğu için geçerliliği yine de 2015 Mayıs ayına kadar mıdır?
    Detaylı bilgi verebilirseniz sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehmet Bey çok iyi anlamışsınız sağlık raporu 2 yıl geçerli ancak takip edemeyeceğim şekilde yeni düzenlemeler oluyor. şimdilik bir değişiklik yok. 2 sene geçerliliği var sabıka kaydı ve sağlık raporunun... yasanın çıktığı tarihden sonra olduğu için size bu 2 yıl süre etkilemiyor. Şimdilik sizin için bir zaman kısıtı yok 5 sene sonrada alabilirsiniz. Ama yeni bişey çıkar duymazsınız dosyanız yanar.. Bir an önce almanızda fayda var. Neden uzun süre bekliyorsunuz :))

      Sil
  56. emniyete evrakları verdikten sonra araba kullanmak için geçici bir belge alınabilirmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alınamaz zaten gerek yok emniyete evraklarınızı verir vermez ehliyetiniz veriliyor hemen

      Sil
  57. Istanbuldan aldigim ehliyet dosyalarını başka ilden ehliyete donusturebilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alabilirsiniz sorun olmaz eskiden alınamıyordu ama şimdi alınabilinir.

      Sil
  58. mrb ben 24.12.2013 tarihinde kursa kayıt yaptım şimdi dosyamı aldım ve saglık raporunu yenilemem söylendi tam 1 yıl olmadı yani yenilemesem sıkıntı olurmu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En son ay önce bir sürücü kursunu telefonla arayıp sorduğumda 1 yıl geçerliydi 2 yıla çıkartıldı demişlerdi bana. sağlık raporunu yenile diyorlarsa 2 şey aklıma gelir. Birincisi gerçekten yenilemen gerekir yenilemezsen emniyete gittiğinde sağlık raporunu güncel değil yenileyin derler gider yeniler ehliyetinizi alırsınız. İkincisi ise eğer kurs size sabıka kaydını yenileyin demeden sadece sağlık raporunu yenileyin anlaşmalı hastanemizde şurası diyorsa sizden para kazanmanın peşindedir.

      Sil
  59. sağlık raporunun yenisi sürücü kursunun olduğu yerden olması zorunlu mu. maliye harcını yaıtırıp mı gitmeliyim. sınavları geçeli 4 yıl oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır istediğiniz yerden alabilirsiniz. Maliye harcı diye bişey yok bildiğim

      Sil
  60. ben 11 ekimde direksiyon sınavını geçtim ama 2015 te yeni ehliyetler dağıtalacağını duyduğum için ehliyetimi ocakta alıcam stajyer sürücü ehliyeti vermezler dimi bana yoksa gidip daha önceden çıkarıyımmı ehliyetimi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. murat turk neden cevaplamıyosun

      Sil
    2. 1 Ocak 2015 ten önce ehliyetinizi alırsan normal ama 1 ocaktan sonra alırsanız stajer sürücü olursunuz.... Stajer sürücü yada normal sürücü olmanız çok önemli değil tek önemli olan kısım stajer sürücü iken trafik cezası almamamızdır. normal yada stajer olalım trafik cezası almamak gerekir zaten...

      Sil
    3. ama ehliyetimi aldım sadece çıkartırmasını ocağa bırakıcam yine mi stajyer olucam

      Sil
  61. Murat bey belki görmezsiniz diye buraya da yazmak istedim.. ben sertifikamı bugün aldım ve maddi düzene aralık ayında gireceğim için ehliyeti aralık ayında bastırcam.. mesela ben ehliyeti aralık ayında bastırmasam 2015' e girdiğimiz aylarda bastırsam stajer sürücü olarak mı görülürüm yoksa normal sürücü olarak mı ? teşekkür ederim iyi akşamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 Ocak 2015 ten önce ehliyetinizi alırsan normal ama 1 ocaktan sonra alırsanız stajer sürücü olursunuz.... Stajer sürücü yada normal sürücü olmanız çok önemli değil tek önemli olan kısım stajer sürücü iken trafik cezası almamamızdır. normal yada stajer olalım trafik cezası almamak gerekir zaten...

      Sil
  62. Murat Bey Merhabalar; E Sınıfı ehliyetim var. A2 için sertifikamı 12 Ekim 2014'de almaya hak kazandım. Size sorum; Ehliyet kartlarının 2015'te 18 TL karşılığında yenileneceği söyleniyor. Sizce yeni kartların çıkmasını beklemeli miyim? Bu süre zarfında Sağlık Raporu vs, yenilemem gerekir mi? iki defa kart ücreti ödemek istemiyorum. Acelem yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Musa Bey güzel soru 2015 te 18 tl olacağı garanti değil daha fazlada olabilir bilemiyoruz. Sabıka ve sağlık raporunu yenilemenize gerek yok 2015 hemen başında başvuru yaparsanız. bence acele etmeyin araç kullanmayacaksanız bekleyin yeni kimliği alın. Sorun çıkar ertelenir falan filan olur mu bilinmez... karar sizin:.

      Sil
  63. merhabalar. saglik raporu yenilenme suresi iki yila cikarildi demissiniz. bunla ilgili kaynak link varsa atabilir misiniz. gecen hafta bir bucuk senelik sertifika bastirmak icin emniyete gittim geri yolladilar. baska yere mi denemeliyim. bir de fotolar cok eskiydi sertifikadaki foto cikmayacak degil mi ehliyette.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2 yıla çıkartıldığını Surucu kursundan oğrenmiştim o zaman yanlış biliyorlarmış başka yerede gitseniz sonuç ayni olur yenileyin bence resim için bişey yapılmaz diye biliyorum

      Sil
  64. Murat bey ben sertifikamı ağustos 2014 de aldım ve askere gittim sertifikam bende evde ehliyetimi 1 sene geç aslam sıkıntı olur mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 29 Mayıs 2013 tarihinden önce alınan sertifikalar 29 mayıs 2015 tarihine kadar ehliyete çevrilmeli 29 mayıs 2013 den sonra alınan sertifikaların ehliyete çevrilmesi ise 2 yıldır. yanı siz 2016 ağustos ayına kadar zamanınız var. Yönetmelikler bu ara çok sık değişiyor takip etmek zor sürücü kursunuzdan teyit edin derim...

      Sil
  65. IYI GUNLER murat bey bnm belgem 08.12.2013 tarıhlı en son nezamana kadar emnıyete gitmem gerekıyo acaba bir de saglık raporu ve sabıka kaydını yenılemem gereklı mı acaba..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 29 Mayıs 2013 tarihinden önce alınan sertifikalar 29 mayıs 2015 tarihine kadar ehliyete çevrilmeli 29 mayıs 2013 den sonra alınan sertifikaların ehliyete çevrilmesi ise 2 yıldır. yanı siz 2015 aralık ayına kadar zamanınız var. Yönetmelikler bu ara çok sık değişiyor takip etmek zor sürücü kursunuzdan teyit edin derim...

      Sil
  66. Merhaba,

    2010 dan daha önce sertifikayı aldım ve vergi dairesine yatırılan parayı da yatırdım. Eminiyete ehliyeti almak için 2 kere gittim ama ikisinde de kalabalıkta öğlene kadar bekleyip pes ettim. Şimdi vergi dairesine yatırdığım para ile ilgili olarak bir fark ödemem - tekrar vergi dairesine gitmem- gerekiyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vergi dairesi ile bir işiniz yok gitmenize gerek olmayacağını düşünüyorum. Emniyette sıra bekle durumunuza şaşırdım. Emniyete randevu ile gidiliyor artık.. http://ehliyetnasilalinir.blogspot.com.tr/2013/06/ehliyet-randevu-alma.html
      bu lnkten randevu alıp gidin fazla sıra beklemeden işinizi görebilirsiniz....

      Sil
  67. Merhaba ben geçen hafta direksiyon sınavına girdim ve geçtim dosyayı aldım bu dosyayı ehliyete ne zamana kadar dönüştürme sürem var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 29 Mayıs 2013 den önce alınanlar 29 Mayıs 2015 e kadar 29 Mayıs 2013 den sonra alınan sertifikalar 2 yıl içinde ehliyete çevrilmesi gerekir aksi durumda iptal olur. sizin 2 yıl zamanınız var.

      Sil
  68. ehliyetsiz araç kullanmaktan cezası olan bir kişi sertifikasını aldıktan sonra cezayı ödemeden ehliyetini alabilirmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ehliyetsiz olarak ceza yediyseniz sertifikanız olsa 1saat sonra ehliyetinizi alsanız bile cezayı odemek zorundasınız

      Sil
  69. Kasım 2013 sertifikamı almaya hak kazandım ama ehliyete dönüştürmedim son gün 29 mayıs 2015 oldunu belirtmişsiniz peki ocaktan sonra çıkartım taktirde kaç yıl stajer sürücü olacam 1 yıl mı 2 yıl mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 29 mayıs 2015 den önce alınan sertifikaların ehliyete çevrilme son tarihi 29 mayıs 2015 dir. yıulbaşından sonra müracaat ederseniz sertifikanızı ehliyete çevirmeye stajer sürücü olacaksınız 2 yıl boyunca. Buradan stajer sürücü ile ilgili bilgilere bakabilirsiniz http://ehliyetnasilalinir.blogspot.com.tr/2013/07/yeni-ehliyet-alcaklar-stajer-surucu.html

      Sil
    2. ben kasım 2013 de aldım yani ben 29 mayıs 2013 ten sonra aldım bende mi en son gün 29 mayısa tabiyim

      Sil
    3. Yok siz sertifikayı almadan kanun yururluğe girmişti sertifikayı aldığınızdan itibaren 2 yıl sureniz var

      Sil
  70. ehliyetimi sinava girdigim ilden mi almam gerekiyor,sertifikami istanbuldan almistim ehliyetimi baska bi sehirden alabilir miyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serap Hanım istediğiniz ilden sertifikanızı ehliyete çevirebilirsiniz. Ancak başvuru yaptığınız il sınırları içinden bir hastaneden yada sağlık kuruluşundan sağlık raporunuzu yenilemeniz gerekir. Eski sağlık raporunuzda muhakkak dosyanızda olsun..

      Sil
    2. cok tesekkurler murat bey

      Sil
    3. Ben Teşekkür ederim Serap Hanım

      Sil
  71. murat bey arabıstan ehlıyetıyle ılgılı bılgınız varmı ben turkıyeye dönüs yaptım bütün işlemleri yapıp trafıge teslım ettım türk ehlıyetıne cevırmek icin 4 aya yakın oldu halen alamadım okadar uzun surmesı normalmı yardımcı olursanız cok sevınırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başvuru hakkında bilgim var ama 4 ay uzun sürmesi için bişey diyemem.. biraz uzun sürmüş. Başvuru yaptığınız yerden sorgulama yapın. Başvuru yaptığınız yer biz şuraya bildirdik konu o kurumda derse o kurumuda arayın sorun en sağlıklısı bu...

      Sil
  72. Merhaba iyi gunler ben 2014 1.ayinda sertifikayi aldim 6.ayda yurtdisina ciktim simdi ehliyeti vekaletle almak istiyorum ehliyet kartina eski tarihimi simdiki tarihimi atarlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cengiz Bey öncelikle sertifikanızı emniyete verdiğiniz gün ehliyetinizi hemen alıyorsunuz ve ehliyetin alınış tarihi olarak ehliyetin elinize geçtiği gün yazılır. Vakalet ile ehliyet alınmaz... Vakaletle almak istiyorum demişsiniz ancak ehliyet vakaletle değil bizzat alınır. Konu hakkında kanunda şöyle belirtiliyor...
      Karayolları Trafik Yönetmeliğinin sürürcü belgelerinin tanzimine dair düzenleme yapan 81. maddesi 4 ve 5. bentlerinde;
      "4) Yetkili memurca, formdaki fotoğrafı soğuk mühürle mühürlenir ve bu formun beyanlar ile ilgili bölümü sürücü belgesi talep edenler tarafından müracaat memurunun önünde imzalanır.
      5) ( Değişik alt bend : 18/05/2007 - 26526 S.R.G Yön/20.mad ) Sürücü belgesi talep edenler, tescil kuruluşuna müracaat sırasında; nüfus cüzdanının aslı ile birlikte; Sağlık Bakanlığınca yetkilendirilmiş ilgili tabip veya sağlık kuruluşundan müracaat tarihinden geriye doğru bir yıllık süre içinde alınmış sağlık raporunu; yine müracaat tarihinden geriye doğru bir yıllık süre içerisinde adli sicilden veya sertifika sahibinin nüfusa kayıtlı olduğu yerin Cumhuriyet savcılığından alınan Karayolları Trafik Kanununun 41 inci maddesi (e) bendine göre hükümlü olmadıklarına dair belgelerinin ve sürücü sertifikasının aslını ibraz etmek zorundadırlar."
      denilmektedir.
      Bu kanundan anlaşılacağı üzere Vakalet ile Ehliyet Alınır mı Sorusunun cavabı Alınmaz...

      Sil
  73. Tesekkur ederim bi sorum daha olacakti.sertifikanin suresi ne kadar surer bu yil son diye bisey duydum dogrumu acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 29 Mayıs 2013 den önce alınanlar 29 Mayıs 2015 e kadar 29 Mayıs 2013 den sonra alınan sertifikalar 2 yıl içinde ehliyete çevrilmesi gerekir aksi durumda iptal olur. siz 2014 birinci ayda almışsınız 2016 birinci aya kadar süreniz var 1 yılınız kalmış yaklaşık...

      Sil
  74. Tesekkur ederim allah razi olsun

    YanıtlaSil
  75. merhaba iyi günle öncelikle..Benim sorunum biraz farklı...2005 te ehliyet sınavına girdim ve sertifika aldım, ancak ozaman benden sağlık raporu istenmemişti...Sertifikayı aldıktan sonra sağlık raporu alınıyordu hatırladığım. Yani dosyamda sağlık raporu yoktu...Ancak 2009 yılında tekrar evrakları yenilerken sağlık raporu almıştım. Am ozaman da sağlık 2005 tarihli sağlık raporu olmadığından vermezler fiye başvurmadım.Şimdi kurtsan beni tekrar aradılar dosyanız yanmadan başvurun dediler. Alabilirsiniz sıkıntı olmaz dediler. Şimdi dosyamda 2005 tarihli sertifika ve 2009 tarihli sağlık raporum var. Evrakları yenileyip başvursam ehliyetimi alabilir miyim? Trafik ücreti vb masraf yapıp , kapıdan dönmek istemiyorum.. Şimdiden teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de sorun olmaz sanırım.. zaten masraf olayını düşünmeyin evraklarınızı teslim ettiğinizde bu dosyada bu eksik olmaz derler tamamlamanızı isterler evraklar tam ise ödeme isterler sorun olmaz diye düşünüyorum. Çok emin olmamakla birlikte eskiye ait sağlık raporu dosyada olmasından dolayı 2009 da ait olsa alabilirsiniz. Eskiye ait sertifikaların ehliyetlerini alıp geçmişi temizlemek adına kolaylık sağlanır...

      Sil
  76. İyi günler Murat Bey ben ehliyet kursundan sertifikamı 02.02.2014 de aldım. Yıl başından sonra süresi bitiyor diye bir haber okudum benim içinde geçerli mi? ve Ehliyet kursuna kayıt olduğum ilçe karakolundan mı randevu almam lazım yoksa ikamet ettiğim semtten mi? Teşekkür ederim şimdiden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer ki sertifika tarihi 29 Mayıs 2013 sonra ise sertifika tarihinden sora 2 yıl zamanınız var yılbaşı olayı sertifika için değil stajer sürücü içindir. Yani siz eğer yılbaşından sonra ehliyet alırsanız stajer sürücü ehliyeti alıcaksınız. 2 yıl boyunca belli trafik suçları işlemezseniz 2 yıl sonra normal ehliyetiniz olucak olay bu..

      Sil
  77. Murat Bey affina siginarak bir soru daha :) Randevu kismina girdigimde 2007 den onceki sertifika alanlarin ilce milli egitim md.lugunden sertifikayi onaylatmalari gerekiyor deniyor..Gerekli mi ?.Bir de resmin son 6 aylik olmasi grekiyor denmis...Dosyada resmim var , cektirmesem sıkıntı olur mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi mutlaka onaylatın bence... Eğer ki böyle bu uyarı varsa yapmanız gerekir. resim olayına gelince siz yanınızda yeni çekilmiş resimde bulundurun bence git geldense 10 tl verip 6 resim çektirmeniz daha iyi olur eğer ki eski resminiz ile yeni haliniz arasında değişiklik varsa isteyebilirler

      Sil
    2. Allah razi olsun Murat bey ...Insallah bir sorun cikmaz selametle.

      Sil
  78. Murat Bey merhaba,almış olduğum kurs müracat formu ve saglık raporu,sabıka kaydı 09.11.2013 tarihli sertifikam ise 12.03.2014 tarihli bu belgelerin hangilerini yenilemeliyim ehliyetimi almak için?ve en skıntılı yanı kimlik bilgilerimde değişiklik olmuş mahlle bilgileri faln,kimliğimi yenileyip emniyete öylemi gitmeliyim sizce butun belgelerde eski kimlik bilgilerim yer alıyor onlarıda değiştirmek gerekir mi kurstan uzun sürer mi bilmiyorum ama:( birde ocak'dan sonra stajer olursak peki sınava tekrar girmicez ama dimi?yardımcı olursanız sevinirim,şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Duygu hanım, sabıka kaydı ve sağlık raporunun geçerlilik süresi 1 yıldır. bu bağlamda her ikisini de değiştirmeniz gerekiyor. Tabi eski sağlık raporu ve sabıka kaydı da mutlaka dosyada durmalı sakın atmayın çok önemli... Kimlik bilgilerimde değişiklik olmuş derken mahalle bilgisi demişsiniz... Sanıyorum evlendiniz nüfusa kayıtlı yer değişti soyadınız vb... Evlilik cüzdanınız mutlaka yayınızda olsun ayrıca kimliğinizde kışlık soyadı yazmalı. yazmıyorsa ehliyet alamazsınız. Kursla artık herhangi bir işiniz yok. sorun çıkmaz. Stajer sürücü farklı bir konu sınava gerek yok ancak Stajer sürücü olduğunuzda 2 yıl boyunca belli bir trafik sucu işlerseniz tekrar en baştan tüm işlemleri yapacaksınız buna sınavda dahil....

      Sil
    2. Murat bey verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.Bi an korktum bütün bilgileri yenilemem mi gerekiyo acaba diye:)Emniyete gittim dün evrakların hiçbirinde değişikliğe gerek olmadığını söylediler,kimliğimi yeniledim,evlilik değilde mahalleler birleşmiş isimleri falan değişmiş,bu arada arkadaşlara yardımcı olmak amacıyla söyleyim sağlık raporu ve sicil kaydının geçerliliği 2yılmış emniyetten söylediler,inş.bi aksilik olmadan alırım ehliyetimi herkese kolay gelsin;)

      Sil
    3. Duygu Hanım salık raporu ve sabıka kaydının geçerlilik süresi ile karmaşık bir durum oldu. 6 aydı 1 yıla çıkardılar sonra 2 yıla çıkardılar sonra 1 yıla indirdiler şimdi sizede 2 yıl demişler. Bilgi verdiğiniz için teşekkürler ... Ama bazı arkadaşlar 1 yıl olduğunu söyleyip yenilerinide isteyen yerler oldu. Evraklarınızı teslim ettiyseniz hiç bir sorun olmaz artık zor kısmı atlattınız. hayırlı olsun kazasız kullanmanız dileği ile

      Sil
    4. Çok teşekkür ediyorum Murat bey güzel dilekleriniz için;)Henüz teslim etmedim evraklarımı sadece ilgili bölüme sordum,inş.problem çıkmaz,randevu almam gerekiyomuş ankara emniyet çok kalabalık bilenler bilir malum:))

      Sil
  79. Son derece faydali paylasim. Sagolun varolun. Sabirla anlamamak isteyenlere tekrar meal gecmenizi ayrica tebrik ediyorum. Elinize saglik

    YanıtlaSil
  80. Slm murat bey. 2008 yilinda hak ettigim e sinif sertifikam evde duruyor. Bu zaman zarfinda birde g sinif ehliyet sertifikasi aldim oda evde. Bunlari cikartmak istedigimde ikisini ayni anda almamin maddi olarak sagladigi avantaj, ortak odeme nedir. Saygilarimla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç bir avantajı yok. ayakkabı mağzasından 2 çift ayakkabı alıyorum indirim yap mantığı oluyor ama ehliyette böyle bir durum yok E Sınıfının harçı ne kadar o kadar G sınıfı ne kadarsa o kadar ödersiniz. 29 Mayıs 2015 kadar E sınıfı ehliyetinizi almazsanız sertifika yanacak sertifika iptal olacak en başa döneceksiniz geciktirmeyin... G sınıfını 29 Mayıs 2013 den önce aldıysanız 29 Mayıs 2015 son tarihtir haberiniz olsun...

      Sil
  81. 17.11.2012 tarihli ehliyet belgeleri yanmışmıdır şayet yandı ise ne yapılması gerekir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır yanmaz. Sağlık raporu ve sabıka kaydını yenileyin eski sağlık raporu ve sabıka kaydı da dosyada kalsın sakın atmayın 29 Mayıs 2015 kadar sertifikayı ehliyete çevirebilirsiniz...

      Sil
  82. Murat bey merhabalar. Şubat 2014'te ehliyet almaya hak kazandım. Ama hala emniyetten ehliyetimi almadım. Benim de 29 Mayıs 2015'e kadar ehliyetimi almam mı gerekir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır kanun 29 mayıs 2013 te yürürlüğü girdiğinden dolayı yayınlanma tarihinden önceki tüm sertifikaların son alma tarihi 29 mayıs 2015 dir. kanunun yayınlanma tarihi olan 29 mayıs 2013 te alınan sertifikaların ehliyete dönüştürme süresi 2 yıldır. Yanı sizin 2016 şubata kadar alabilirsiniz...

      Sil
  83. MERHABA HOCAM . BEN SINAVA GİRDİM VE KAZANDIM .DİREKSİYON U DA GECTİM FAKAT EHLİYET İ Mİ VERMEDİLER , İPTAL ETMİŞLER NEDEN ACABA ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda bir şey diyemem bağlı olduğunuz sürücü kursundan öğrene bilirsiniz nedenini? Eğer sınavı ve direksiyonu geçtiyseniz son aşamaya gelmiş ehliyet alma durumunuz iptal olma gibi bir durum olmaz. Tek aklıma sınav yada direksiyonda hile yada yasalara aykırı bir durum tespit edilmişse iptal edilir. Kursunuzdan öğrenenin ben buradan yardımcı olamam...

      Sil
  84. Merhaba Murat bey ben Almanya'da yaşıyorum yeni çıkacak olan ehliyeti Almanya'da kullanma gibi bir hakkımız olucakmı gecerliligi nedir ve bu yasayı Almanya Hükümet'i kabulleniyormu ve AB BİRLİGİŞimdiden tşk ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni çipli ehliyet Avrupa birliği kriterlerine uygun olarak tasarlandı. Ama bu durum Avrupa birliği ülkelerinde de kullanacağı anlamına gelmiyor. yanlış algı yarattı biraz. mevcuttaki uluslar arası uygulama neyse onda bi değişiklik yok...Türkiye’den Avrupa’ya aile birleşimi ya da iş nedeni ile göç eden bir kişi, Türkiye’den almış olduğu ehliyetini gittiği ülkenin şartlarına bağlı olarak ülkeye giriş yaptığı tarihten itibaren 6 ay ila 12 arasında kullanabiliyor. Bu tarihten sonra kişinin o ülkenin ehliyet sınavlarına girip başarılı olması ve o ülkenin ehliyetini alması gerekiyor.

      Sil
  85. merhaba murat bey. benim b sınıfı ehliyetim vardı.2014 haziran ayında A-2 sınıfı için sertifika aldım ama ehliyetimi almadım.ehliyetimi almak için yeni ehliyetleri bekliyeyim mi? kart ücretinden kurtulabilir miyim ? bana avantaj veya dezavantajı olur mu bu durumun? tesekkür ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeni ehliyetin bedeli 15 TL zaten bu parayı ehliyetinizi şimdide alsanız sonrada alsanız ödeyeceksiniz. herkez ödeyecek. bence hiç uğraşmayın ehliyetinizi alın çünki stajer sürücü olacaksınız 1 yıl içinde belli bir ceza puanı alırsanız hakkınız yanacak. Beklemenizin hiç bir avatajı yok...

      Sil
  86. Merhaba murat bey ben ehliyet sertifikamı aldım fakat başka bi ildeyim bugun biraz araştırma yaptım diyo ki ehliyetinizi sadece kursunuzun bulundugu ilde çıkartabilirsiniz başka bir ilde çıkartamazsınız diyo sizce bu dogrumu ? ben sertifikayı Adana'da aldım ehliyeti Nigde'de çıkarttıramaz mıyım böyle bi saçmalık olabilir mi? sizce ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşar Bey yanlış bilgi tabiki de ehliyetinizi başka bir şehirden alabilirsiniz. sorun yok. Sağlık raporu alın Niğde de bulunan bir sağlık kuruluşundan... Yasaya göre ehliyet alınacak sağlık kuruluşunun o il sınırları içinde alınmış olma şartı aranıyor. Eski sağlık raporunu da dosyadan çıkartamayın...

      Sil
  87. Merhaba,

    Bugün http://www.radikal.com.tr/turkiye/1_milyon_725_bin_ehliyet_tehlikede-1250439 böyle bir haber okudum. Gerçekliği nedir? Siz tarih olarak Mayıs 2015 vermiştiniz ama haberde 31 Aralık 2014 son diyor. Bilgi verirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşlar haberleri ben okudum, haber Türkiye Sürücü Kursları ve Eğitimcileri Konfederasyonu Genel Başkanı tarafından yapılan bir açıklama, haberin detayında ne yönetmelik ne kanundan bahsediliyor. Yanlış haber devlet tarafından bu yönde bir açıklama yada yeni bir yönetmelik yok... Amma velakin önümüzdeki günlerde yeni bir uygulama çıkar iş değişir ama hiç zannetmiyorum. Yönetmelik çok açık 29 mayıs 2013 den önce sertifika alanların son tarihi 29 mayıs 2015 dir haber asılsızdır. Adam açıklama yapmış habercilerde yönetmeliğe bakmadan yayınlamışlar. Ben haftasonu lmasından dolayı milli eğitimden teyid alamadım pazartesi teyit alıcam bu konuda bloğumuzun ana sayfasından yeni bir haber yapıcam takip edebilirsiniz..

      Sil
  88. Bugün tüm haber sitelerinde son tarihin 1 ocak 2015 olduğu yazıyor. Doğru mu bu bilgi? Yönetmelik maddesi açık bir şekilde 29 mayıs 2015 diyor bilgi verirsenizçok sevinirim

    YanıtlaSil
  89. Arkadaşlar haberleri ben okudum, haber Türkiye Sürücü Kursları ve Eğitimcileri Konfederasyonu Genel Başkanı tarafından yapılan bir açıklama, haberin detayında ne yönetmelik ne kanundan bahsediliyor. Yanlış haber devlet tarafından bu yönde bir açıklama yada yeni bir yönetmelik yok... Amma velakin önümüzdeki günlerde yeni bir uygulama çıkar iş değişir ama hiç zannetmiyorum. Yönetmelik çok açık 29 mayıs 2013 den önce sertifika alanların son tarihi 29 mayıs 2015 dir haber asılsızdır. Adam açıklama yapmış habercilerde yönetmeliğe bakmadan yayınlamışlar. Ben haftasonu lmasından dolayı milli eğitimden teyid alamadım pazartesi teyit alıcam bu konuda bloğumuzun ana sayfasından yeni bir haber yapıcam takip edebilirsiniz..

    YanıtlaSil
  90. Arkadaşlar haber kaynağını araştırdım. Anadolu ajansı Nevşehir temsilcisi murat kaya yapmış haberi kendisine saat itibarı ile ulaşamadım yarın ulaşacağım görüşeceğim kendisi ile ayrıca pazarteside milli eğitimden sorucam.. Doğru neyse onu buradan açıklayacağım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yönetmelik çok açık 29 mayıs 2013 tarihinden itibaren 2 yıl içinde diyor yani zamanaşımı 29 mayis 2015. 31 Aralik 2014ün zamanaşımı olması için yönetmeliğin 2 takvim yılı demesi lazımdı yönetmelikte yıl takvim yılını ifade eder demediğine göre rahat olabilirsiniz

      Sil
  91. merhaba ehliyetim A2 ve E.ayrıca ehliyete işletmediğim forklift ve vinç sertifikam var.bunlar yanacakmı.teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ehliyet sertifikanız 29 mayıs 2013 den önceye aitse son tarih 29 mayıs 2015 dir. 29 mayıs 2013 den sonra aldıysanız sertfikayı alınış tarihinden sonra 2 yıl zamanınız var ehliyete çevirmezseniz yanacak

      Sil
  92. Lütfen aydınlatın beni bugün haberlerde yılbaşından önce alınması gerekiyor dendi.Mayıs 2015 erkene mi çekildi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Habere göre öyle herkez için aynı anlam var haberde... Haberin yanlış olduğunu savunuyorum. İnsanları boşu boşuna telaşa düşürüyor araştırmadan haber yapıyorlar.... Ehliyet sertifikanız 29 mayıs 2013 den önceye aitse son tarih 29 mayıs 2015 dir. 29 mayıs 2013 den sonra aldıysanız sertfikayı alınış tarihinden sonra 2 yıl zamanınız var ehliyete çevirmezseniz yanacak... Yönetmelik aynan böyle diyor...

      Sil
  93. Vinç ve forklift sertifikaları bunlara dahilmi

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.