2024 Ehliyet Alma Süresi -Sertifikanın Geçerlilik Süresi


Ehliyet Alma Süresi, ehliyeti kazandım ama almadım, ehliyet dosya süresiehliyet sertifika süresi doldu ne yapmalıyım, 2020 Ehliyet Alma Süresi, 2020 ehliyet dosyası geçerlilik süresi, ehliyet ne kadar sürede alını, ehliyet dosya bekleme süresi 2019, ehliyeti emniyetten alma süresi, ehliyet emniyetten ne kadar sürede alınır ,  ehliyet sertifikası kaç yıl geçerli, ehliyet dosyası kaç yıl geçerli, emniyetten ehliyet alma süresi ne kadar,ehliyeti ne kadar sürede almak gerekir, ehliyet dosyası geçerlilik süresi, ehliyet dosya süresi, ehliyet dosyası kaç yılda yanar, ehliyet dosyası ne zaman yanar 


Bu konuda yaptığım araştırmada çok araştırma yapıldığını gördüm. Blog da bu konuda Sertifikanız Yanmasın başlığı il 2013 yılında yazdığım makale oldukça popüler oldu. 2 milyonun üzerinde okudu. Yıl 2020 oldu ve hala bu konuda çok arama yapıldığını görüyorum. Yeni bir makale ile durumu güncelleyelim.

Arkadaşlar konu günceldir. 25.05.2020 


Aradığınız konu Adım Adım Ehliyet Alma Süresi ise Ne kadar sürede ehliyet alınır ise TIKLAYIN Ne Kadar Sürede Ehliyet Alınır



ehliyet sertifika süresi doldu ne yapmalıyım diyosanız okuyun

29 Mayıs 2013 ÇARŞAMBA Resmî Gazete Sayı : 28661 

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖZEL MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜLERİ KURSU YÖNETMELİĞİ



Geçmiş dönem sertifikalarının geçerlilik süresi
GEÇİCİ MADDE 2 – (1) Bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden önce, düzenlenmiş olan sürücü sertifikaları bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren iki yıl içinde sürücü belgesine dönüştürülür. Süresi içerisinde sınıfına uyan sürücü belgesi ile değiştirilmeyen sertifikaların geçerliliği sona erer.

Bu geçici madde artık geçerliliğini yitirdi. 29 Mayıs 2013 de yayınlandığında alınma tarihi ne olursa olsun her sertifika 29 Mayıs 2015 'e kadar ehliyete çevriliyordu. 29 Mayıs 2015 tarihi itibari ile geçmiş dönem sertifikalar (ehliyet dosyası) üzgünüm ki yandı. En baştan başlamanız gerekir.



29 Mayıs 2015 den sonra hak kazanılmış tüm ehliyet sertifikalarının geçerlilik süresi 2 yıldır.  


Sertifikayı hangi tarihte aldığınıza bakın üstüne 2 yıl ekleyin son tarih o tarihtir.  Sertifika tarihi sertifikanın üzerinde veriliş tarihi diye yazar.  Altta ki resimde işaretledim sertifika tarihini... O tarihten itibaren 2 yıl içinde sertifikanızı nüfus dairesine başvuru yaparak ehliyet çevirmeniz gerekmektedir. Önceden emniyetten alınan ehliyet yeni uygulama ile artık nüfus müdürlüklerinden alınmaktadır.




Not: Sabıka kaydı ve Sağlık Raporu Geçerlilik Süresi 6 Aydır.  Ehliyet Dosyanızda ki Sabıka Kaydı ve Sağlık Raporu 6 Aydan eski ise yenilerini çıkartın Eski Sabıka Kaydı ve Sağlık Raporunu atmayın Dosyada kalsın Nufusa bu şekilde başvurun....



Aradığınız konu Adım Adım Ehliyet Alma Süresi ise Ne kadar sürede ehliyet alınır ise TIKLAYIN



Ehliyet Sertifikası Affı Var mı?


Yazar : Murat Türk 

169 yorum:

  1. Sonuçta kaznılmış bir hak var ortada .çoğu kişi ona rağmen aldığını idda ediyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kazanılmış olan hak yanmasın diye yönetmelik çıkartıldığında 2yıl sure tanındı. Bu sure içinde sertifikasını ehliyete çevirmeyenlerin ehliyet hakları yandı. Çıkartmak mümkün değil..

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. Sa arkadaşlar bu konuyla ilgili açılmış davalar var hakkınızı arayın ücretini ödeyip sınavını kazandığının ve sertifikanızı aldığınız dosya nin yanma şansı yoktur bu idda ninn sürdürülebilir bir yani yok şikayette bulunup şikayet evraklarınızla müdürlüğe başvuru yapin

      Sil
    4. yazık günah bu resmen soygun ben bunu bilmiyordum 2 yıldır zaten sıkıntılarım vat bi c sınıfı ehliyeti almaya çağlıstım bana sadece sertifikası 2.000 tly maul oldu sonuç devlete 970 tl gibi bi para vermemiz lazım sonuçta bu nedir ben anlamadım yaşamak zorlaşıyor bizin için ben o 970 tlyi bulup ödeyemedim ve bu süreçten haberim yoktu sonuç madurum ben herşeyimle hak kazandım böylece 2.000 tlde çöpe gitti hakkımı yaktınız hakkımı helal etmiyorum

      Sil
    5. Gerçekten buna bir çözüm bulsunlar bu kadar insan mağdur oldu ben öğrendim süre 3 ay geçmişti yine alamadım okadar para verdik. Sınavlarda strese girdik özel surucu dersleri aldık bize gelince mi 2 yıl oldu. Tekrar o eziyeti yaşatmaya ne hakkınız var diploma yanarmi hic para cezası ödeseydik bu kadar yipratmazdi

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2013sinavi kazandim ve ehliyet ceviremedim ne oldu simdi

      Sil
    2. Iptal oldu sil baştan baslayacaksiniz ehliyet almak için

      Sil
    3. Selamun aleyküm ben askerim abi geçen yıl aralıkta askere geldim askere gelmeden bir yada iki ay önce dosyami aldım ne zaman iptal olur acaba bitince Alicam hemen bi sıkıntı olurmu

      Sil
    4. Bu sertifikalara af yokmu diyeceğim millet yok diyecek ben parasını yatırdım ve sonra süresi bitti 1 mayıs 'ta gittim tatil dediler 2 mayıs 'ta süren bitti dediler ben ne yapmalıyım şimdi param yanımı e sınıfı alıyordum

      Sil
  3. Murat Bey merhaba. Ben de 2012 yilinda A sinifi ehliyet dosyami alip, emniyet ve surucu kursunda sinirsiz suresi oldugunu teyit ederek dosyami evimde guvenli bir yere kaldirmis, motor alacagim zamani bekliyordum. Ancak gectigimiz aylarda tamamen sans eseri ogrendigim kadariyla 2013 yilinda boyle bir duzenleme yapilmis ve bu duzenlemeden once kazabdiklari hak icin sinirlama getirilen bizlere hic bir sekilde haber verilmedi. Haliyle de medyada bu haberlere denkgelmeyen bizlerin sertifikalari yandi.. bu konuda devam eden bir dava veya itiraz sureci biliyor musunuz acaba? Veya istisnai bir durum? Tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu okuduğumda haklı görünüyorsunuz ancak konun çıktıktan sonra 2 yıl sure tanındı 2 yıl boyunca tv sosyal medya eş dost akrabadan duymamış olabilrsiniz ancak malesef geriye dönüş yok. Bu konuda bildiğim dava yok. Üzgünüm

      Sil
    2. Bu resmen soygun verilen hak geri alınmaz böyle kanun olmaz yazıktır

      Sil
  4. Merhaba
    21 martta belge süresi geçmekte harçları yatırıp randevu alsam belgem yanmış olurmu yoksa alabilirmiyim. Randevu tarihi 5. Aya verilmekte 2 ay sonrasına bilgi verirseniz çok memnun olurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 21 mart son tarih ise hemen emniyete gidip bilgi alın 2 ay sonraki randevu da geçerli olmaz yonetmeliğe göre. Öncelik tanırlarmı bilmiyorum. Bilgi alıp bizimle de paylaşın sizin durumunuzda olanlarda bilgi sahibi olur

      Sil
  5. 08,02,2014 yılında direksiyon sınavını kazandım bugüne kdr ne sertifi kayı aldım nede sürücü kursuna gittim sertifikam gecerlimi hala acaba

    YanıtlaSil
  6. Maalesef ertan bey geçerli değil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben .02.2016 da b ehliyeti dosyasını kazandım suresi ne kadar bilginz varmı

      Sil
  7. Ahmet ARPAĞ2 Nisan 2017 02:06

    Merhabe ben 08.10.2016 da direksiyon sınavını kazandım ama bugüne kadar sertifikayı almadım sertifikam yandı mı yanmadıysa ne zamana kadar ehliyete dönüştüre bilirim?

    YanıtlaSil
  8. 2014 ehliyet kazandım 2 gün gecmiş alabilir miyim

    YanıtlaSil
  9. Hakan bey 2014 de kazandıysanız 2016 son tarihtir malesef alamazsınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba murat bey açıklamalarınız için teşekkür ederim benim sorunum 2002 yılında kazanmış olduğum b sınıfı ehliyet setifikamı alabilirmiyim kazanılmış hak ölmüyor diye biliyorum cevabınız için teşekkür ederim

      Sil
  10. A2+B ehliyeti sertifikalarım var A2nin veriliş tarihi 06.06.2015 Bnin 08.02.2015 yazıyor sürücü kursundan dosyaya baktıklarını mayıs ayı içinde ikisini de ehliyete çevirebileceğimi söylediler böyle bir şey olabilir mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam naptiniz meseleyi ayni durum var bendede

      Sil
  11. merhaba murat bey bana bir yardımcı olun lütfen
    ben eylül 2015 de engelli otomatik ehliyet almak için sürücü kursuna başvurdum benden bazı evraklar istedi birde H EHLİYETİ alabilirim diye rapor istedi dediki özel hastaneden alabilirsin neyse bende gittim 90 tl karşılığında söylediği hastaneden raporumu aldım tabi ben sınavlara girdim kazandım direksiyonuda kazandım daha sonra ehliyetimi almak istedim ama asıl sorun sertifikamıda kaybettim ve emniyet benden devlet hastanesinden rapor istedi banada devlet hastanesi H ehliyeti alamazsın normal ehliyet alabilirsin raporu verdi ben bu durumda ne yapabilirim sürücü kursu sertifikamı normale çevirebilirmi yoksa ne yapmalıyım bana diyorki sürücü kursu yeniden kayııt ehliyet için kayıt olacaksın valla şaşırdım kaldım bana allah rızası için yardımcı olurmusunuz.syg

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sertifika duzenlenme tarihi 2015 eylül ayı ise 2017 eylule kadar vaktiniz var. Sertifika kayboldu ise sürücü kursu ve milli eğitim ile görüşün bu iki kurumdada örnekleri vardır. Ancak süre aşımından dolayı tekrar sağlık raporu istenir ve ilk verdiğiniz raporu alamıyor iseniz yapabileceğiniz bişey yok sağlık raporu ne diyor ise o..

      Sil
  12. Benim kayıtlı olduğum sürücü kursu tarafından 16.04.16 tarihinde dosyamın hazır olduğu bilgisi geldi benim dosyamı ehliyete çevirmek için son gün dosyamın hazır olduğu tarih mi ? Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dosya dedidiğimiz olay aslında sertifikadır yani diplomaya benzer bir belge işte bu beşgenin üzerinde tarik yazar o tarih geçerlidir. Şimdi size nisan 16 da dosyanız hazır dedilerse nisan ayı içinde duzenlenmiştir diye biliriz. Kesin bilgi için sertifika tarihine bakmak lazım. 2018 nisan ayına ka dar zamanınız var

      Sil
  13. 2015 yaz ayında yazılı sınavdan geçtim ve sürücü kursuna olan son taksitim 200 lirayı vermedim diye beni direksiyon sınavına sokmadilar harc parasını Da aldılar yatırmuştım şimdi gitsem direksiyon sınavına girebilir mıyım yoksa yeni kayıt yaptırmak mı lazım murat bey

    YanıtlaSil
  14. Merhaba Murat bey. Ocak 2014 te sertifikamı aldım motorlu taşıtlar vergisinide yatırdım ama kart parasını yatırıp kartı alamadım yoğunluktan. Harcı yatırdığım halde iptal olmuş mudur acaba ehliyetim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Perihan Hanım dosyayı ehliyete çevirmek için 2 yıl sureniz var
      Yönetmelik de harç parası yatırma ile ilgili bir madde yok
      Üzgünüm hakkınız yandı. İsterseniz randevu alıp şansınızı deneyin

      Sil
  15. Merhaba murat bey ben ehliyeti kazandim seertifikami aldim 15.03.2015 gecerlimi acaba halen yeniden sinavlara girmekmi lazim murat bey tskl

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 15.03.2017 son tarihti sertifika süresi dolmuş yeniden sınava girmeniz gerekiyor

      Sil
  16. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  17. Murat by iş makinalari icindemi gecerli forklift ehliyetleri iki yilmi...tskl

    YanıtlaSil
  18. Murat by iş makinalari icindemi gecerli forklift ehliyetleri iki yilmi...tskl

    YanıtlaSil
  19. 04.10 2015 dosyam hala geçerliliği koruyor mu yardımcı olabilirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet geçerli 04.10.2017 tarihine kadar ancak randevu almakta problemler yaşanıyor yoğunluktan hemen ehliyete çevirin

      Sil
  20. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  21. Ben ehliyetimi 2010da kazandım ilk giriste kazandim ama trafikten alamadigim için maddi sikindim oldugundan dolayi alamadim yani trafikten alamadim ne kadar saçma ki kazandigim hakkı vermiyorlar bu bir haksızlık af gelmesini istiyoruz elimde dosyalarim var af çıksın lutfen

    YanıtlaSil
  22. merhaba benim sertifikamda iki tarih var şimdi hangisi son tarih olduğunu anlayamadım.

    Yukarıda durumu belirtilen A. Tekin 10/08/15-25/08/15 tarihleri arasında açılan özel motorlu taşıt sürücüleri kursuna katılarak kurs sonunda yapılan sınavda başarılı olmuş ve bu belgeyi almaya hak kazanmıştır.

    Sertifikanın altındaki yazıda yazan kısım bu fakat sertifika üzerinde yazan sertifikanın verildiği tarih 13.12.2015 şimdi hangi tarih acaba son tarihi bunu öğrenebilirmiyim?
    Not: 10 ağustosta kursa kayıt olmuştum. 13 Aralıkta direksiyon sınavını geçip sertifikamı aldım.
    Bana lütfen yardımcı olun cevapsız bırakmayın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sertifika da yazan tarihtir

      Sil
    2. sertifikada iki tarih var işte hocam hangisi acaba onu öğrenmek istiyorum bende 8. ay mı son yoksa 12. aymı

      Sil
    3. Düzenleme tarihi vardır mutlaka o tarihtir iki tarih yazması ilginç tarihlerin karşısında ne tarihi yazıyor

      Sil
    4. Belge tarihi yazması lazım odur

      Sil
  23. Ben 30 06 2016 tarihinde b sinifi ehliyetimi E sinifi ehliyetine yukselttim.Fakat sertifikami ehliyete cevirmedim.sertifikanin suresi gectimi.

    YanıtlaSil
  24. 2 yıl geçerliliği var randevu yoğunluğundan dolayı erkenden alın bence

    YanıtlaSil
  25. Ben ehliyeti zamanında cikarmadim şimdi tekrar kursa yazilicam ama yeni kurs eski kursu bulup ilçe milli eğitime dilekçe yazılmasını ve sertifikanın iptalini istedi ben eski kursu aradm ve böyle birşey yok dediler şimdi ne yapmam lazım bilgisi olan var mı acaba

    YanıtlaSil
  26. Merhaba kolay gelsin. Ben 2016 Ağustos'ta ehliyeti kazandım sertifikamı dosyamı aldım. Şuan bankaya 572tl ücreti yatırdım. Sanırım yeniden sağlık raporu ve sicil kaydı almam gerekiyormuş. Birde 25 tl şoförler cemiyetine ödenecekmiş bilgilendirir misiniz randevum 28 Ağustos'ta ne yapmalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz zaten yapıcaklarınızı yazmışsınsınız yularıdakinyapacaklarınız doğru başka ne öğrenmek istiyorsunuz.

      Sil
  27. Murat bey merhaba b sinif ehliyetim var 04.11.2016 aldim buyutmek istiyorum degistire bilirmiyim

    YanıtlaSil
  28. Murat bey merhaba b sinif ehliyetim var 04.11.2016 aldim buyutmek istiyorum degistire bilirmiyim

    YanıtlaSil
  29. Murat bey merhaba b sinif ehliyetim var 04.11.2016 aldim buyutmek istiyorum degistire bilirmiyim

    YanıtlaSil
  30. Dosyanın geçerlilik süresi bir yıl dendi bana sürücü kursum tarafından. Böyle bir şey varmış mı acaba. Hep iki yıl diye okuyorum yorumları

    YanıtlaSil
  31. merhabalar 14.11.2015 tarihinde sertifikamı aldım doğru anladıysam 14.11.2017'e kadar ehliyete çevirmezsem yanacaktır değil mi ? teşekkür ederim şimdiden.

    YanıtlaSil
  32. iyi günler Murat Bey bende bir çok arkadaş gibi aynı konudan müzdaribim 2014 yılında sertifikamı sürücü kursundan aldım.ama ehliyete çevirmedim. zamanı var diye düşündüm. bazı sıkıntılırdan dolayı da ihmal ettim. ben bundan sonrası için herhangi bir değişim olup olmayacağıyla ilgili bilgi almak istiyorum. af durumu olabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef yok af durumu 2 yıl geçti ise sil baştan

      Sil
  33. merhaba sertifikanın üzerinde SERTİFİKA VERİLİŞ TARİHİ yazıyor bu tarihi mi baz alıcam yoksa işte sertifikanın en altında ... tarihinde kurs sonunda yapılan sınavda başarılı olmuştur yazan tarihi mi baz alıcam ?
    fakat kurs sonunda şu tarihte başarılı olmuştır yazan alttaki yazıdaki tarihte henüz direksiyon sınavına girmemiştim. Sertifika üzerindeki hangi tarihi baz alıcam iki yılı hesaplarken yardımcı olabilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sertifika veriliş tarihini baz alacaksınız.

      Sil
  34. Mrb murat bey bu n sertifikami 01.08.2015 tarihinde aldım geçerliliksuresi bitimi acaba bu konuda bilgilendirirmisiniz .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 01.08.2017 tarihine kadar gecerliydi malesef dosyanızın iptal oldu. :(

      Sil
  35. Merhaba ben sınavları geçtim ama nisan ayın dan beri dosyam hala kursta bana bekleyebilir dediler girdigim sınavlar iptal olur mu acaba bir süre daha bekletirsem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sertifika tarihi sertifika üzerinde yazar 2 yıl geçerliliği vardır. Sertifika cikMadi ise acele etmeye gerek yok kursa sorun çıktısı ise acele edin randevu sorunu oluyor 2 yıl çabuk geçer. .

      Sil
  36. Merhaba ben ehliyet belgemi 2 yıl oldu alalı sertifikada veriliş tarihi 03.10.2015 yazıyor yanmış mıdır acaba

    YanıtlaSil
  37. Sulh mahkemelerine gidip süresi dolmuş sertifikaları ehliyete çevirebilme durumu varmi acaba söylentiler duyuyoruz ama ne kadar gercek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yönde bir mahkeme olayı duymadım. Yönetmelik çok açık ve net. Mahkemelik bir durum da yok olacağını da sanmiyorum.

      Sil
    2. Sa arkadaşlar bu konuyla ilgili açılmış davalar var hakkınızı arayın ücretini ödeyip sınavını kazandığının ve sertifikanızı aldığınız dosya nin yanma şansı yoktur bu idda ninn sürdürülebilir bir yani yok şikayette bulunup şikayet evraklarınızla müdürlüğe başvuru yapin

      Sil
  38. Başkan ben de bi a2 bi de b var a2 daha önce aldım ben b yi daha sonra aldım sertifika da veriliş tarihi aynı yazıyor bide sertifika veriliş tarihi var hangi tarihe göre bakıp anlayabiliyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sertifikanın verildiği tarih degil yani öyle mi Başkan

      Sil
  39. Mrb ben 2016 mayis ayinda direksiyon sinavini kazandim ama dosyami surucu kursunda almadim acaba iptal olmus mu not insallah olmustur

    YanıtlaSil
  40. Merhaba benim serfitikam tarihim 03.10.2015 yani 18 günlük bir gecikme var bunun için yapilacak birsey yokmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2 yıl dolduğunda iptal oluyor yapılacak birsey yok

      Sil
    2. Sa arkadaşlar bu konuyla ilgili açılmış davalar var hakkınızı arayın ücretini ödeyip sınavını kazandığının ve sertifikanızı aldığınız dosya nin yanma şansı yoktur bu idda ninn sürdürülebilir bir yani yok şikayette bulunup şikayet evraklarınızla müdürlüğe başvuru yapin

      Sil
  41. Sertifika nin veriliş tarihinemi bakmali yoksa alt kısımda yazan şu tarihler arasinda aldi kismina bakarak mi üzerine iki yil koymak gerekiyo

    YanıtlaSil
  42. Veriliş tarihi 11.10.2016 altinda 10.11.2015 ile 11.10.2016 tarihleri arasinda almaya hak kazanmistir yaziyo hangi tarihin üzerine 2 yil koymalıyım cevabiniz icin simdiden tesekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Veriliş tarihini baz almalısınız sertifika üzerinde yazan sertifika veriliş tarihinden itibaren 2 yıl geçerliliği vardır. Unutmayın yoğunluk sistem problemi gibi nedenlerden dolayi surenin bitmesine 2-3 ay kala ehliyetinizi alın

      Sil
  43. Hangisini baz almalıyım 10.11.2015 mi yoksa 11.10.2016 nin mi üzerine iki yil koymalıyım

    YanıtlaSil
  44. Merhaba 24.09.2013 tarihinde dosyamı aldım. Geçerli midir acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçerli değil malesef dosyanızın iptal oldu

      Sil
  45. Ehliyet dosyamı elimi aldım ama askerlik zamanıma denk geldiğinden dolayı askere gittim ve ekim 2016 son tarihiydi Diyarbakır da sur olayların başlaması nedeniyle alamadım ve geldigimde dosya yanma problemiyle karşılaştım bir çaresi varmıdır yardımcı olabilirmisiniz bana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef çaresi yok en baştan yapacak sınız her şeyi

      Sil
  46. Sa ben bu yaz sertifikami aldim ama ehliyete daha cevirmedm para fln hic yatrmadim. Herkes artk bu 2 yillik surenin kalktigi soyluyor yardmci olurmsnz ? Yandi mi ehliyetim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2 yıllık süre kalmadı sertifika alınır tarihinden sonra 2 yıl süreniz var

      Sil
  47. Benim sertifika alış tarihim 10.01.2016 şuan alabilir miyim ehliyetimi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet 10.01 2018 tarihine kadar alabilirsiniz son günlere birakmayin

      Sil
  48. Abi bn askerim ve teskereye kadar sertifika sürem bitecek yokmu bi yolu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı teskereler malesef başka yolu yok askerlik yaptığınız şehirden alabilirsiniz randevu durumunu ayarlayın bir arabanız gelsin Evci çıkartsın vs vs vekâleten işlem yapılmaz

      Sil
  49. Benim dosyam kayboldu evde ben bunu yeniden alabilirmiyim sürücü kursundan onlarda yedek varmıdır eğer bir bilginiz varsa bu konu ile

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurs bir örneğini saklar olmasi gerekir yoksa milli eğitimden yine kurs talep eder.

      Sil
    2. Kursa müracaat edin olmasi gerekir

      Sil
  50. Benim sertifika alış tarihim 12.10.2014iptal olmuşmu?

    YanıtlaSil
  51. Merhabalar 2016 yılı 3.ayında ehliyetimi aldım. 2017 yılı 8.ayında alkolden ehliyeti kaptırdım. Stajher sürücümüyüm? Ehliyetimiz nasıl geri alırım. Psikoteknik raporu almak zorundamıyım yoksa direk sürücü kursuna kaydımı yaptırabilirmiyim. Nasıl bir yol izlemem gerekir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Stajyer sürücü 2017 de başlamıştır 1. Defada alkollü araç kullanmaktan 6 ay ehliyetinizi el konur. Bir sey yapmanıza gerek yok ehliyetine el konulduktan sonra 6 ay dolduktan sonra el koyan karakoldan ehliyetinizi geri alabilirsiniz

      Sil
  52. İyi akşamlar ben ehliyeti 01 03 2013 de trafiğe gittim memur bana ayağımda Özür olduğu için aile hekimin raporunu yeterli bulmadığı için ehliyeti teslim etmedi bende bir daha gitmedim e devletten bakıyorum ehliyet üzerime görünüyor iptal olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Net olarak bilemiyorum trafikten bilgi alın anladigim kadarıyla geçerli sağlık raporu alamazsınız iptal olabilir

      Sil
  53. iyi günler sürücü sertifikamın ehliyete çevrilme süresi 2 yıl mı hala 1 yıl diye bir söylenti var.

    YanıtlaSil
  54. İyi günler. Ehliyet sınavımı 2016 ekim gibi geçmiştim ve kursum ehliyet için dosyamı trafik müdürlüğüne göndermişti. Bu durumda 2018 ekim'e kadar vaktim var değil mi? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sertifika tarihinden itibaren 2 yıl vaktiniz var. Trafik müdürlüğüne gönderim tarihi önemli değil sertifika tarihi baz alınır

      Sil
    2. Sürücüsü kursundan sertifika tarihini ogrenebilirsiniz

      Sil
  55. Süresi geçenler için af çıkabilirmi

    YanıtlaSil
  56. benim b sınıfı ehliyetini alkolden trafik aldı şimdi tır ehliyetinin dosyasını cıkarttıramıyrm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. b sınıfını almama 2 ay kaldı arasındaki süre kurtarmıyor dosyam ölecek

      Sil
  57. Selam bildığim kadarı ile kazanılmış haklar geri alınamaz bu anayasal bir haktır eğerki bu konuda biri dava açarsa kazanır diye düşünüyorum anayasa kanunlarını inceleyin dava açın gerçi anayasa mahkemesinin kararlarının tanınmadığı bir yerde biraz zor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba efendim benim dosyami ehliyete çevirmedim 2 ay gecti bi sey yapabilirmiyim bilgi verirseniz sevinirm

      Sil
    2. Fatoş hanim 2ay geçti derken anlayamadım. Şimdi dosyanızı aldıktan sonra 2 yıl zamanınız vardır ehliyet çevirmek için. Eğer 2 yıl doldu ve 2 ay geçtiyse geçmiş olsun bişey yapamazsiniz. Dosyayı alalı 2 ay geçtiyse ehliyete çevirebilirsiniz.

      Sil
  58. EGM ye ehliyetimi değiştirmeye gittiğimde ehliyetimin MEB tarafından iptal edildiği söylenip ehlhiyetime el konuldu .Malum ülkemizde ki mahkemelerin uzun süreciğini düşünerekten tekrardan bir sürücü kursuna yazılıp sertifikamı alıp harçları yatırdıktan sonra EGM ye ehlitetimi çıkarmaya gittiğimde sürücü kursundan aldığım sertifa EGM nin sisteminde gözükmediğinden dolayı 1 aydan fazla süredir mağdur durumdayım. böyle bir durumla karşılaşan biri varsa nasıl çözdüğünü yazarsa sevinirim

    YanıtlaSil
  59. Merhaba benim sertifika tarihim 04.04.2016 ben henuz cikartmadim ehliyetimi sizce ehliyet cikartma hakkimi kaybettim mi?

    YanıtlaSil
  60. 2 yıl suresi olduğu için 4.4.2018 de hakkınız iptal oldu malesef

    YanıtlaSil
  61. Lütfen sertifikası yananlar için son bir kez af istiyoruz.

    YanıtlaSil
  62. Merhaba...iki adet sertifikam var ama emniyetten ehliyeti almadım...sertifikamin birisi c sınıfı diğeri ce sinifi...28-04-2016 da C sinifi ehliyet sertifikamı almışım 05.06.2016 tarihinde CE sinifi sertifikami almışım...bitanesinin süresi doldu diğerini vermeme gibi bi durum olabilir mi ?

    YanıtlaSil
  63. Merhaba...iki adet sertifikam var ama emniyetten ehliyeti almadım...sertifikamin birisi c sınıfı diğeri ce sinifi...28-04-2016 da C sinifi ehliyet sertifikamı almışım 05.06.2016 tarihinde CE sinifi sertifikami almışım...bitanesinin süresi doldu diğerini vermeme gibi bi durum olabilir mi ?

    YanıtlaSil
  64. Merhaba ben 15 temmuz 2016 direksiyon sınavına girdim ama hala ehliyetimi almadım süresi doldumu acaba

    YanıtlaSil
  65. Süresi biten 2 yılı doldurmuş ehliyetini alamayan vatandaşlara devletimiz yeni sisteme geçmişken bunlara af çıkarmaları için nereye başvurup dilekçe yazmamız gerekiyor bizlere öncülük etme durumunda bulunur iseniz çok sayıda madur olmuş komi maddi yönden alamamış kimileri ihmal sebebiyle sesimizi duyurmakta bize yardımcı olurmusunuz saygılar

    YanıtlaSil
  66. Merhaba iyi günler ben ehliyet sınavına 02.06.2016 olmuştum ve 03.06.2017 tarihinde direksiyon sınavını kazandım benim dosyam yandımı yoksa hala vaktim var mı?

    YanıtlaSil
  67. Merhaba eşim 6.8.2016 tarihinde ehliyet sınav dosyasını aldı şimdi ehliyete çevireceğiz randevu da aldık bu ayın 3une fakat evrak olarak dosyanın içerisinde değiştirmemiz gereken birşey var mı yardımcı olur musunuz. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  68. Gerçekten bu nasıl bir sistem? sınavı ne zorluklara geçtiğimi, ne paralar döktüğümü bir ben bilirim. Maddi durumdan ötürü bugün ehliyetimi almaya gittiğimde öğreniyorum ki süresi 2 ay geçmiş sertifikamın. 2016 yılında almıştım. Bana kimse demedi 2 yıl geçerli diye. Ağlamaktan mahvoldum sabahtan beri. yatırdığım 700 lira harç da cabası. Ne diyeceğimi bilemiyorum. Diğer arkadaşların da dediği gibi af çıkma durumu yok mudur? Ne zorluklarla geçtik biz sınavı. Ne diyeceğimi bilmiyorum, benim üzüldüğümün bin katı üzülsün bu sistemi getirenler.

    YanıtlaSil
  69. Ehliyeti yananlara af gelsin sonuçta hak etmişiz

    YanıtlaSil
  70. 20.06.2014 sertifikayı aldım 2016 cezaevinde olduğum için alamadım iptal olmuşmu

    YanıtlaSil
  71. Ehliyet sertifikası yananlar için af istiyoruz

    YanıtlaSil
  72. Ehliyet sertifikası yananlar için af gelmeli

    YanıtlaSil
  73. Merhaba Murat bey ehliyet hakkım yandı 2 yıl geçtiği için tekrar yazılı sınava girmem gereklimi yoksa direksiyon sınavıyla başlayabiliyormuyum

    YanıtlaSil
  74. Murat bey bende sürücü kursundan dosyayı aldım 2015 de maddi sıkıntılar yüzünden para yatıramadım benim hakkım da ölmüş tekrardan sınavlara girmem gerekiyormuş bu hakmı 600 tl parayı yatıramadık diye o zamanlar hakkımız ölüyor bunu dava açşak alamazmıyız. Af yokmu

    YanıtlaSil
  75. 2001 yilinda e sinifi sertifikami aldim lakin kaybettigim icin onumsemedim sertifikami 1ay once evraklarimin icinde buldum eminiyete gidip sordum gecersiz dedi yani bu ehliyet sertifikam tabiki yanmis oluyor bunun herhangi hir caresi yok sanirim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sa arkadaşlar bu konuyla ilgili açılmış davalar var hakkınızı arayın ücretini ödeyip sınavını kazandığının ve sertifikanızı aldığınız dosya nin yanma şansı yoktur bu idda ninn sürdürülebilir bir yani yok şikayette bulunup şikayet evraklarınızla müdürlüğe başvuru yapin

      Sil
  76. Sa arkadaşlar bu konuyla ilgili açılmış davalar var hakkınızı arayın ücretini ödeyip sınavını kazandığının ve sertifikanızı aldığınız dosya nin yanma şansı yoktur bu idda ninn sürdürülebilir bir yani yok şikayette bulunup şikayet evraklarınızla müdürlüğe başvuru yapin

    YanıtlaSil
  77. Merhabalar murat bey sertifika min baslangic tarigi 06.11.2016 üstünden 20 gün geçmiş hemen çıkarmak istesem yardimci olurlarmi

    YanıtlaSil
  78. Murat bey merhaba 10.10.2016 da D sinifi ehliyeti kazandim dosya elimde 2 yılı 1.ay geçmiş yandı mı dosyam şuan bilgi verirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  79. 2014 yılında trafik ten kartımı almadım kursa geldim hakkın yandı dediler tekrar almak istiyorum 3000t para istiyorlar bu insanlara yazık deyilmi haklarımızı bize geri verin

    YanıtlaSil
  80. 2016 10 ayinda aldim yanmismidir.

    YanıtlaSil
  81. ARKADAŞLAR CİMERE YAZI YAZIN ANCAK BU ŞEKİLDE ÇÖZÜME ULAŞIR. BENİMDE EHLİYET SERTİFİKAM ZAMAN AŞIMINA UĞRADIĞI İÇİN ALAMADIM VE CİMERE YAZI YAZDIM BU KONUYLA ALAKALI. HİÇBİRŞEY SONUÇTA ÇÖZÜMSÜZ DEĞİLDİR SİZLERDE CİMERE BU KONUYLA ALAKALI YAZINIZI YAZARSANIZ EMİNİMKİ DEVLET YETKİLİLERİMİZİN GEREGİNİ YAPACAGINA GEREKLİ DÜZENLEMEYİ YAPACAGINA İNANIYORUM. BURAYA YORUM OLARAK DEĞİL CİMERE YAZIN LÜTFEN.

    YanıtlaSil
  82. Bunun için bir yasa çıkarmı yazık günah şimdi ise direk e yi alamıyorsun zati ilk önce c sonra d yi alabiliyorsun o kadar para kimde var 5 bin i geçiyor hakkımı bende helal etmiyorum

    YanıtlaSil
  83. Merhabalar benim sertifika alma tarihim 12.04.2017 acaba sertifikam yanmismidir ?

    YanıtlaSil
  84. Merhabalar benim sertifika alma tarihim 12.04.2017 acaba sertifikam yanmismidir ?

    YanıtlaSil
  85. Merhaba,
    31.03.2019 tarihinde ehliyetimi kaptırdığımdam dolayı 31.03.2019(pazar) tarihinde süresi dolmakta alabilmem için. benim sertifika geçerlilik tarihim ise 1 nisan 2019 pazartesi günü son. bugün içerisinde hem ehliyeti emniyetten alıp hemde yükseltebilir miyim acaba yoksa böyle bir şansı 1 gün ile kaçırıyor muyum?

    YanıtlaSil
  86. bu sorunu çözen varmı bende mağdurum

    YanıtlaSil
  87. Ayrıca cimeri de aradım daha öncesinde bimer di o zamanda aramıştım sesimizi duyurmanın başka bir yolu olmalı bir sürü insan mağdur.aramakla olacak gibi değil sanki çoğunluk oluşturup tv yolu ile duyursak belki daha etkili olur ,düşünceme katılan olursa bir çözüm yolu bulalım,onca para verdik ve zahnmet,şimdi zaten almaya kalksak fiyatlar uçtu gitti.

    YanıtlaSil
  88. Gerekirse sosyal medya aracılığı ile buluşum mağduriyetimizi beraber gereken makalamlara gidelim

    YanıtlaSil
  89. SOSYAL MEDYA ARACILIĞIYLA SESİMİZİ DAHA ÇABUK DUYURABİLİRİZ. VARSA ÖYLE BİR SAYFA DESTEK OLURUZ.

    YanıtlaSil
  90. Sesimizi duyarabilmek için bir yol veye akıl veren yokmu. Şu işe bir çare bulalım ödemelerimiz ve kazanılmış haklarımız niye yansın

    YanıtlaSil
  91. Mrb. Murat bey 2013 yılında ehliyet almaya hak kazandim fakat dosyamı trafiğe götürmedim. 2yillik süreçten haberdar değildim. Mahkemeye basvurdam ehliyetimi alabilmem mümkün olurmu ? Tesk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorunuzu görmemiş atlamışım üzerinden bayağı vakit geçmiş. Bunun için özür dilerim. Ben sorunuzu yinede cevaplayayım. Mahkemeye vermeyle hiç uğraşmayın hiç bir şey olmaz. uğraştığınız ile kalırsınız.

      Sil
  92. Hakli hukuklu bir ulkede yasiyoruz diyorlarda yatirilan paralar nerde

    YanıtlaSil
  93. Hocam ben e sinavi kazandım ama yurt dışına çıkacağım için yurt dışına cikacam direksino geldikten sonra girsem olurmu yoksa dosya ölürmü

    YanıtlaSil
  94. Ben sertifikami almadım kurstan sertifikayı almamın sureside 2 yılmıdır acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır 2 yıl sertifikanın ehliyete çevrilme süresidir. Sertifika ne zaman düzenlendiyse 2 yıl içinde sertifikayı ilgili kuruma götürüp ehliyetinizi almanız lazım yoksa sertifika 2 yılı geçerse iptal olacak

      Sil
    2. Benim 2020 1 ayın 26 sı geçmişidir yanmismidir

      Sil
  95. 2016 da ehliyet almaya hak kazandım parasını da yatırdım fakat bazı nedenlerden dolayı gidip alamadım yandımı yani ehkiyetim çok saçma

    YanıtlaSil
  96. Bizlere bir defalına bi hak tanıyıp sertifikasını alıpta zamanı geçmiş bu nedenle ehliyete dönüş türemeyenler için bir şey yapılmasını istiyorum.

    YanıtlaSil
  97. O zaman bütün sertifikalar iptal olsun bu ne saçmalık o zamn 1. 200 tlmi geri versinler yeniden gideyim iyi soygun yöntemi yazık beni hiç aramadılar bile aramaları lazm haber vermeleri lazm pat diye iptal oluyor herkes medyayı her zaman takip edemiyor bire bir aranip haber verilmeliydi verdiğimiz para fitil fitil çıksn inş

    YanıtlaSil
  98. Abi sertifikamın elime geçiş tarihi 26/01/2020 daha 21 gün var yanmışmıdır para yatırıp belediyeye gitsem cikarabilirmiyim

    YanıtlaSil
  99. Ben ehliyetimi alamadım sertifakamın günü geçtiği için alamadım ne olur bu konu hakkında bir yasa cıksa iyi olır bu durumda olan çok kişiler var bende dahil oşmak üzere buna bir çare bulunmasını istiyoruz devletimizden ehliyetimizi almak için bize bir şans tanımasını istiyoruz madurum ben salim akyeloğlu e sınıf ehliyetimi almaya gak kazanmıştım almak istiyorum

    YanıtlaSil
  100. 2011 yılında almaya hak kazandigim Ehliyetimi sağlık nedeni ile alamadım tüm harçları yatırmıştım sadece emniyette basım işlemi kalmıştı.e devletten baktığımda üzerime kayıtlı sürücü belgesi görünüyor.acaba bir hakkım varımdır bu konuda bilginiz varmı?

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.