Ehliyet Alma Süresi 2020 - Adım Adım Ehliyet Nasıl Alınır

Ehliyet Alma Süresi 2020


Ehliyet alma süresi, ehliyet alma, ehliyet alma süresi, ehliyet nasıl alınır, E-sınav, Ehliyet Alma Süresi  , Elektronik Sınav,


Ehliyet Alma Süresi ; arkadaşlar 2018 yılı itibarı ile ehliyet alma süresi için köklü değişiklikler oldu. Artık merkezi sınav kaldırıldı E-sınav geldi. Ehliyeti emniyetten değilde nüfus müdürlüğünden alıyorsunuz. Kurs ücretleriniz artık bakanlık belirliyor. vs vs. Şimdi gelin adım adım ne kadar sürede ehliyet alınır anlatalım.


Önceden yılda 4 defa genel sınav olurdu o dönemleri takip ederdik falan filan şimdi her ay sınav var. Ehliyet Alma Süresi  kısaldı. İlk İş Sürücü Kursuna kayıt Olmak.


Sürücü Kursuna Kayıt İçin Gerekli Evraklar


  • 4 adet bazı Kurslar 2 adet istiyor  Biometrik Fotoğraf 
  • Öğrenim Belgesi ( Diploma, öğrenci belgesi, çıkış belgesi, tastikname vb…)
  • Sağlık Raporu Aile hekiminden alabilirsiniz. 
  • Adli Sicil Kaydı Sabıka Kaydı E devletten Çıktı alabilirsiniz.
Sürücü kursuna kayıt için kimliğiniz mutlaka yanınızda olmalıdır.


Kursa Kayıt olduktan sonra size 7 günlük teorik eğitim verilecek.  Sürücü kursu kayıtları her ayın 1. ve 10. günleri arasında yapılıyor. Ama siz 25'inden önce kaydınızı yaptırın. Çünki 1 ile 10 arası bu 7 günlük teorik eğitim verilmektedir. Sürücü kursu kaydı yaptırdıktan sonra ehliyet kursu başlıyor. Ehliyet kursu için toplam 34 saat eğitim almanız gerekiyor. Bu eğitim 7 günde tamamlanıyor.

“M”, “A1”, “A2”, “A” ,“B1” “B” “D1” “D” “C1” “C” ve “F” sınıfları olmak üzere 

  • İlk Yardım  12 Soru 
  • Trafik ve Çevre 23 Soru
  • Araç Tekniği (Motor) 6 Soru
  • Trafik Adabı 6 Soru

 sorularından sorumlu olacaktır.  Sınavda 4 yanlış 1 doğruyu götürmez. Toplam yapılan doğru sayısı önemlidir. İsterseniz İlk Yardım bilgisi alanından hiç soru yapmasanız bile toplamda 35 doğru cevap, sınavı geçmenize yetecektir. E-Sınav toplam 60 dakika sürmektedir. Merkezi sınav artık yok.

Nüfusuna göre her il veya ilçede bir okul e-sınava gireceğiniz bir merkez olarak seçiliyor.  Randevu olarak ilgili sınav merkezine gidiyorsunuz. Sınavınız elektronik bir dokunmatik  ekranda oluyor. Sınav sonucunu hemen sınav sonucunda öğreniyorsunuz. Eğer 4 defa kalırsanız Dosyanız iptal oluyor tekrar dosya oluşturmak yani tüm süreçleri yeniden yapmak zorunda kalıyorsunuz. Girmediğiniz sınav olursa 4 hakkınızdan düşüyor. E-Sınav için aldığınız randevuyu 4 gün önceden değiştirebilirsiniz.

Diğer aşamaları detaylandırmaya gerek yok kısaca toparlarsak özet olarak aşağıdaki aşamalar ve süreler 2019 yılı itibarı ile Ehliyet Alma Süresi veya Sürelerini anlattım.



Ehliyet Alma Süresi Her Şey Yolunda Giderse


  1. *Sürücü kursu kayıt: 1 gün 
  2. *Teorik Eğitim: 7 gün
  3. *Ehliyet sınavı için bekleme sınava giriş ve sınav sonuçlarının açıklanması: Elektronik sınav için 1 ay
  4. *Direksiyon eğitimi – direksiyon sınavı: Ortalama 1 ay 
  5. *Sürücü sertifikasının hazırlanması: Ortalama 2 hafta 
  6. *Gerekli belgelerin hazırlanarak ehliyet için randevu alınarak başvuru yapılması: Ortalama 15 gün 
  7. *Ehliyetinizin elinize ulaşması: Ortalama 2 hafta Ehliyet almak; sürücü kursundan kayıt olduğunuz günden ehliyetinizi elinize alıncaya kadar ortalama 3 ay - 4 ay  aralığında sürer.

8 yorum:

  1. Dosya kursta ne kadar bekliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fazla beklemez kurstan kursa değişir milli eğitimden sertifikalar sürücü kursuna gönderildikten sonra kursiyerlere dağıtılır. Eğer almazsanız kursta siz alıncaya kadar 2 yıl süre kalır zaten 2 yıldan sonra iptal olur

      Sil
  2. Ben dosyami 2015 te aldım tekrar cikaramazmiyim bu ehliyeti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çıkarttınız ama bu dosyayla değil yeniden en baştan başlamalısın.

      Sil
  3. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Sertifikami alalı 25 ay oldu ehliyet cikarabilirmiyim yoksa gecmi kaldim

    YanıtlaSil
  6. çıkmış sınav soruları

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.