Yeni Yasaya Göre Ehliyet Yenileme Usul ve Şekilleri



Son günlerde ehliyet ve sürücü kurları hakkında bir çok yeni düzenleme hayata geçiyor. Kimlerin ehliyetleri değişecek ve ehliyetler bundan sonra kaç yılda bir değişecek. Yeni ehliyet yasasıyla neler geliyor işte cevaplar...

 

Kimlerin ehliyeti değişecek ?

Bu sorunun aslında çok basit yanıtı var. Zira ehliyeti olan herkesin ehliyeti değişecek. Hemen olmasada 2013 den önce ehliyet alanlar yasa yürürlüğe girdikten 5 yıl sonra değişecek. önetmelik değişikliğinde araç ve sürücü belgesi sınıflarının özellikleri ile tanımı yeniden düzenlendi. Düzenleme ile artık alınan ehliyetler ömür boyu geçerli olmayacak. M, A1, A2, A, B1, B, BE, F ve G sınıfı sürücü belgeleri 10 yıl, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D ve DE sınıfı ehliyetler 5 yıl geçerli olacak. Yenilenen sürücü belgeleri için harç alınmayacak sadece belge parası alınacak. 25 milyon 626 bin 383 kişinin sürücü belgesi 5 yıl içinde yeni sınıf ehliyetlerle değiştirilecek. Geçerlilik sürücü dolan sürücü belgeleri geri alınacak.



Yani kısaca toparlamak gerekirse küçük araçların ehliyetleri 10 yılda bir yenilenecek. Büyük ve özel araçların (işmakinesi-dozer vb.) 5 yılda bir yenilecek.


 

Ehliyet Değiştirmemenin Cezası Ne Kadar

Süresi dolmuş ehliyetleri kullanan sürücülere 343 TL para cezası yazılacak.

Kaç Çeşit ehliyet olacak

Tasarı ile A1, A2, F, H, B, G, C, D ve E sınıfı sürücü belgeleri rafa kalkıyor. Türk sürücülerin AB ülkelerinde sıkıntı yaşamasına neden olan 9 ayrı ehliyet sınıfı 17 ayrı sınıfa çıkıyor. Yeni sürücü belgeleri; A1, A2, A, B1, B, BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, DE, F, G ve K sınıfından oluşacak. Aday sürücülere K sınıfı sürücü belgesi verilecek.



8 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Ben 10 Ekimde Yazılı Sınavı Geçtim 14 Kasımdada Direksiyon Sınavını Geçtim Sertifikamı alsam Ehliyeti 2016 da Çıkarsam Stajiyer Sayılırmıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ewt 01.01.2016 dan sonra emniyete bşvurursan ehliyet cıkarmak için sende sıtajer ehliyeti alırın bence hemen cıkar

      Sil
    2. ewt 01.01.2016 dan sonra emniyete bşvurursan ehliyet cıkarmak için sende sıtajer ehliyeti alırın bence hemen cıkar

      Sil
  3. sertikanız ile randuvu alarak emniyete başvurarak a2 ehliyetinizi onaylatın. sadece a2 den stajyer olacaksınız..

    YanıtlaSil
  4. Meraba ersin ben sertifakami 2013 9 ayinda kazandim hakkim yanarmi

    YanıtlaSil
  5. Ben ehliyetimi 2008 de aldım E ehlyetimi 2012 de aldım şimdi ben ne zaman yeniletmem gerekiyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2013 den önce ehliyet alanlar yasa yürürlüğe girdikten 5 yıl sonra değişecek.

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.