Ehliyet Hakkında Tüm Sorular ve Cevapları


# Ehliyet Sınavda toplam kaç soru sorulur? 
B sınıfı ehliyet sınavlarında 120 olan soru sayısını 60′a düşürdü. Trafik 25, Motor 20, İlkyardım 15

# Sınav süresi ne kadar?
Toplam süre 75 dakikadır.

# Yanlış cevaplar doğru cevapları etkiler mi?
Hayır etkilemez. Yanlışlar doğruları götürmez.

# Sürücü belgemi almadan sürücü sertifikasıyla araç kullanabilir miyim?
Hayır. Sertifika ile araç kullanılmaz. Sürücü Belgesi alınmış olmalı...

# Sınavada kaç defa başarısız olma hakkım var?
 Toplam 5 sınav hakkınız var. 5 defada sınav kazanılmazsa dosya iptal olur. Tüm işlemleri yeniden yapmak gerekir.

# Sınavda 2 dersten geçtim, 1 dersten kalırsam ne olur?
Kalınan dersten tekrar sınava girilerek geçmek gerekir.

# Yazılı ve direksiyon sınavı nerede yapılıyor?
Ankara Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü'nün belirlediği okullarda yazılı sınav , direksiyon sınavı ise Milli Eğitim Müdürlüğünün ve Trafik Şube Müdürlüğünün belirlediği güzergahta yapılır.

# Sürücü olur raporu nerelerden alınabilir? 
Uzman ve Pratisyen doktorlardan alınabilir.

# Sınav komisyon üyeleri kimlerden oluşur?
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün belirlediği sınav yapma yeterliliği olan öğretmenlerden oluşur.  

#Sınav başarı puan barajı kaçtır?
100 üzerinden 70 puan almak gerekir.

#Sürücü kursu kaç ay sürer?
3 ay sürer, ilk 1 ay teorik sınav için hazırlanma 1.ayın sonunda sınava girilir, yazılı sınavı kazandıkdan sonra direksiyon dersi için 1 ay süreciniz vardır pratik yapmak için, kurslar direksiyon dersi verir.

#Ehliyet Sınavına girdim. Ehliyet sınav sonuçları ne zaman açıklanır?
Her sınav sonucu, sınav tarihinden itibaren yaklaşık 2 yada 3 hafta sonra açıklanır.
   

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.