Ehliyet Sertifikasını Kaybederseniz Yada Dosyada Eksik Evrak Olursa Ne Yapmak Lazım


2013 yılında çıkan konuna göre ne zaman alındığı önemli değil tüm sertifikaları 29 mayıs 2015 kadar ehliyete çevirebiliyoruz. Burada önemli olan dosyadaki sağlık raporu ve sabıka kaydıdır. Önceleri 6 ay geçerliliği olan sabıka kaydı ve sağlık raporu daha sonra 1 yıla yeni olarak da 2 yıla çıkartıldı.
Sağlık raporu ve Sabıka Kaydının geçerlilik süresi 2 yıl oldu. Eğerki sertifikanız içindeki dosyada bulunan sabıka kaydı ve sağlık raporu 2 yıldan önceye aitse mutlaka yenilemek gerekir. DİKKAT eski sağlık raporu ve sabıka kaydı mutlaka dosyada olmalıdır.

 Eğer yoksa eksik evraktan dolayı ehliyet alamazsınız. Sertifikanız yanmaz, Ehliyetinizi almak için biraz upraşmanız gerekecek. Neler yapmanız gerekiyor şöyle analatalım;



Sağlık raporu, sabıka kaydı yada her hangi bir belge eksikse, kendi sürücü kursunuzda tüm evrakların birer örneği saklamak zorundadır. Kursunuzdan fotokopisini alarak aslı gibidir kaşesi ile sertifika dosyanıza ekleyebilir ve ehliyetinize kavuşabilirsiniz. Eğerki bu mümkün değil ise çok küçük bir ihtimal ehliyet için gerekli tüm belgeleri yeniden düzenleyip kursa vermeniz ve kursun Ankara ile zayi yazışmalarını yapması gerekir.

Diğer detayları kendi kursunuzdan öğrenebilirsiniz...

26 yorum:

  1. Dosyayı alalı 1 yıl 3 gün olmuş. Çevremdeki herkes 6 ay diyor. Sürekli izin alamam iş yerimden yarın öğlene kadar halletmem gerek. bu kesin bilgi mi, resmi gazete de yaymlandın mı. bilgilendirirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2 yıl geçerliliği var sağlık raporunun isterseniz bir sürücü kursuna telefon açıp sorun bu bilgi günceldir ben bu bilgiyi şişlideki bir kurstan teyit ettim.

      Sil
  2. selamlar sertifikayı 2007 yılında aldım ancak kayboldu işin kötü yanı kurs kapandı ve ulaşılamıyor nasıl bir yol takip etmem gerekiyor saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. endişe etmeyin milli eğitim bakanlığı ile görüşün, telefonla bilgi almaya çalışın olmazda durumunuzu anlatan dilekçe yazın kurs kapansa da belli bir süre bilgiler bişekilde duruyor olması lazım sizin iş ancak milli eğitimden hallolur. ama sertifikayı aldım demeyin bu yeni çıkan kanundan yararlanmak istedim kursa gittim sertifikayı almaya kapanmış deyin önce... çözüm olmazsa sertifikayı kaybettim. kurs kapanmış ne yapacağım diye sorarsınız. milli eğitimde evraklarınız var aslı gibidir yaparak size evrakları veriyolar diye biliyorum...

      Sil
  3. Ben sertifikami aldim fakat 8 yil gibi uzun bi sure sonra saglik raporu ve adli belgem 5 yili gectigi icin imha edilmia kurs da buna binayen bana bi yazili kagit verdi 5 yili gectigi icin kursumuz tarfafindan imha edilmistir diye yeni belgeleri alsam ehliyetimi alabolirmiyim

    YanıtlaSil
  4. sürücü kursum şaibeli bir şekilde kapandı ve belgeler başka bir kursa devredildi. dosyamı aldım ancak dosyanın içinden motorlu taşıtlar sürücü kursu müracaat formu çıkmadı. ne yapmayalıyım?

    YanıtlaSil
  5. Ben dosyamı kaybettim kursumla görüştüm bizde milli eğitime yazı göndercez ekstra 250 lira ücreti var dedi bu doğrumu milli eğitimle direk ben mi görüşmeliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle yalan kardesim benden de 100 lira istediler ayni sebepten dolayi bende tamam dedim bi arastirayim tekrar ugrayacam dedim ciktim farkli bir kursa gittim durumu anlattim kesinlikle vermeyin dedi sizi dolandirmak istiyorlar dedi sonra kursa gittim adamlara anlattim durumu karsi ciktilar polise gidiyorum dedim sizi sikayet edecem dedim biraz da kufur ettim onlara ordan ciktim tam emniyete gitcem beni aradilar gel konusalim dediler gittim dosyami verdiler bir kurus bile vermedim

      Sil
  6. Dosyamda sağlık raporu eksik kayıp ettim sürücü kursundan bi örneğini istedim bizde yok örnekleri sadece sertifikayı elimizde tutuyoruz dedi ne yapmalıyım bilgi verirmisiniz.

    YanıtlaSil
  7. mrhb taşıt sürücü belgemi aldım ama kaybettim nereye bıraktığımı bilmiyorum ne yapmalıyım teşekürler

    YanıtlaSil
  8. mrhb taşıt sürücü belgemi aldım ama kaybettim nereye bıraktığımı bilmiyorum ne yapmalıyım teşekürler

    YanıtlaSil
  9. Arkadaşlar bende ehliyeti hak ettim herşey hazır idi sadece maliye ve trafiğin ücretini yatırıp ehliyeti çıkartacaktim fakat kurstan aldığım dosya yok. Nereye basvurmaliyim ayrıntılı ve doğru bilgisi olan varsa rica ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardeşim sonuç olarak ne yaptın alabildin mi ehliyeti aynı durumu ben de yaşıyorum

      Sil
  10. Sertifika alınan 2 yılı geçti kesin bir şekilde iptal mi oldu yani😡😢

    YanıtlaSil
  11. merhaba 2015 7. ayda ehliyet almaya hak kazandım yani sertfika tarihim. dosyam yanmamış daha. fakat ben dosyayı kaybettim bu gün sürücü kursuna gittim tekrar çıkarılması için ne olacak diye 500 tl ye tekrar yazacaz seni 8 adet biyo. resim kimlik fot. sicil kaydı vs vs istediler üzerine de 500 tl para istediler ne yapmam lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürücü Kursunun bağlı olduğu Milli Eğitim Müdürlüğüne gidin durumu anlatın onların yönlendirmesine göre hareket edin. Bu durumu hukuk dışı kullanan kurslar var. Normalde sertifikanızın bir kopyası kursda var uygulamada bir değişiklik yoksa milli eğitim bakanlığındada olması lazım. Milli eğitimle görüşün

      Sil
  12. 19.05.2015 tarihinde sürücü kursu dosyaları alındı alabiliyor muyum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef alamiyorsunuz 19.05.2017 tarihine kadar ehliyet başvuru yapmanız gerekirdi. Dosya iptal oldu.

      Sil
  13. Merhaba ben sınavı 21 ocakta geçip dosyamı almıştım. Fakat dosyamı bulamıyorum. Sürücü kursununaradım yapabilecekleri bir şey olmadığını söylediler. Benim dosyamın yenisini çıkartmam mümkün değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sinem hanim dosyanızın bir örneği kursta olmasi gerekli yok diyorlar sa milli eğitimle görüşün son durum hakkında. Son bildiğim mevzuata göre tüm evrakları tekrar hazırlayıp kursa vermeniz kursta milli egitime bildirerek yeni dosya oluşturmanız gerekli dir. Milli eğitimden net bilgi aliniz

      Sil
  14. Bende 2 ay önce a2 ehliyet aldım evde dosyaları atmışlar heralde bulamadım arkadaşa sordum nufusa sorulup zaiyat dilekçesi verilip yenisi alinacakmis dedi nasıl anlamadım

    YanıtlaSil
  15. 2018 şubat ayında direksiyon sınavını geçtim dosyamı aldım ama dosyamı bulamıyorum kurs 100 tl talep etti bende sallamadım pek bir dahada ugramadım kursa ne yapmam gerekiyor geçerlilik süresi ne kadar sertifikanın birde

    YanıtlaSil
  16. Merhaba ben dosyamı aldım yanlız eksik evraklar var dosyamda ne yapmalıyım?

    YanıtlaSil
  17. Ben araba ehliyetini kazandım.dosyamı aldım eve geldim dosya kayıp ne yapmalıyım acil söyleyin

    YanıtlaSil
  18. Ehliyet kursumu başarıyla bitirdim ve dosyalarimi verdiler fakat dosyam ve sertifikami kaybettim ne yapmalıyım şuan elimde kurstan kalan hiç bir belge yok .

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.