2020 Ehliyet Sertifika Dosya Bekleme Süresi Ne Kadar

Ehliyet Dosya Bekleme Süresi, Ehliyet Dosyası Ne Zaman Yanar, Ehliyet Sertifika Süresi Doldu Ne Yapmalıyım, Ehliyet Kaç Yıl İçinde Alınmalı Ehliyet Alma Süresi, 

Kafanıza takılan soruları yorum kısımından belirtin cevaplayalım.

Ehliyet Dosya Bekleme Süresi Ehliyet Dosyası Ne Zaman Yanar, Ehliyet Sertifika Süresi Doldu Ne Yapmalıyım, Ehliyet Kaç Yıl İçinde Alınmalı Ehliyet Alma Süresi, 


Arkadaşlar son zamanlarda en çok merak edilen konulardan biride ehliyet sertifikalarının geçerlilik süresi ne kadar sorusunun cevabıdır. Cevap çok basit bir şekilde cevaplamak gerekirse 2 yıldır. 

Neye göre 2 yıl sorusu hemen aklınıza geldi değil mi? bu iki yıl ne zaman başlar ve ne zaman biter. Çok kafa karıştırmaya gerek yok. Sürücü kursu ile ilgili olarak tüm işlemlerinizi bitirdikten sonra size buradan mezun olduğunuza dair bir diploma verilir. İşte bu diploma sertifikadır. Bu sertifikayı emniyete ( artık milli eğitime) götürür ve yerine ehliyeti alırsınız. Bu ehliyet sertifikası yada ehliyet dosyası yada sürücü sertifikası sürücü dosyası Ehliyet sertifikası ne derseniz deyin üstünde ehliyet sertifikasının bir tarihi vardır. Bu tarihten başlayarak 2 yıl süresi vardır. 2 yıl içinde emniyete başvurup ehliyete çevirmeniz lazım. Yoksa ehliyet dosyası yanacaktır.  Her şeyi en baştan yapmanız gerekecektir. Tüm emekler boşa gidecektir. Bu durumda sürücü adaylarının ehliyet belgesi almak için yeniden bir kursa gitmesi ve sınavları bir kez daha başarı ile tamamlaması gerekir. Bu nedenle 2 yıl dolmadan son günlere bırakmadan sertifikanızı ehliyete çevirin.

Şimdi sertifikada ki tarih hangisi diye bir soru sorarsanız onuda resimli olarak göstereyim. Sürücü Kurslarının verdiği sertifikalar değişik tasarım ve renklerdedir. Ancak hep aynı bilgiler yer alır. Sertifikanın veriliş tarihi kısmında yazan tarihten itibaren 2 yıl süreniz vardır.

Aşağıdaki resimde ki örnek sertifika 18.09:2011 tarihinde alınmıştır. Bu sertifikanın 18.09.2013 tarihine kadar ehliyete çevrilmesi gerekmektedir. Yoksa  sürücü adaylarının ehliyet belgesi almak için yeniden bir kursa gitmesi ve sınavları bir kez daha başarı ile tamamlaması gerekir.

Ehliyet Dosya Bekleme Süresi Ehliyet Dosyası Ne Zaman Yanar, Ehliyet Sertifika Süresi Doldu Ne Yapmalıyım, Ehliyet Kaç Yıl İçinde Alınmalı Ehliyet Alma Süresi, 


33 yorum:

  1. Soru sormak isteyen arkadaşlar yorum kısmından soru sorabilirler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ben sınavı geçtim ama herhangi bir işlem yaptırmadım emniyete gidip almadım. Sınavı şubatta geçtim. Ne zamana kadar dosyam geçerli acaba?

      Sil
  2. Merhaba, ben direksiyon a girdim ama 2 kez de geçemedim .Aradan 3 yıl geçti tekrar başlamak istiyorum nereden başlarım en baştan mı yoksa sadece direksiyon mu

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, ben direksiyon a girdim ama 2 kez de geçemedim .Aradan 3 yıl geçti tekrar başlamak istiyorum nereden başlarım en baştan mı yoksa sadece direksiyon mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En baştan başlamanız gerek

      Sil
    2. Merhaba ben 2017 6 ayda sınavı direksiyonu gectim dosyayı aldım ama teslim etmedim dosya bende duruyor şuan ne yapmalıyım bu dusya yendımı yoksa teslim edebilirmiyim

      Sil
  4. B ehliyeti kazandım ehliyeti almadım sertifikam var ehliyeti almadan sertifikayla d ehliyet başvurusu yapabilirmiyim iki kez ehliyet parasımı verecem yoksa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. malesef farklı eğitimler farklı işlemler olduğu için 2 defa olacak

      Sil
  5. Sertifikanın günü tmm 30 gün geçmiş ne yapmam lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benım gıbı tekrar gıreceksın bende de 1 ay geçmiştı. Herseyı kazan haket. Ama elinden alınsın vakıtınde almadın dıye

      Sil
  6. Ben B-A2 ehliyete yazıldım B yi aldım fakat a2 direksiyonum kaldı şuan askerdeyim ocak ayının ortalarına doğru askerliğim bitiyo o zaman gidip direksiyon sınavına girip ehliyet alabilir miyim dosya kapanmaz dimi bu konuda yardımcı olabilir misiniz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sertifikanız direksıyon sınavından sonra hazırlandığı için dosya yanması söz konusu değildir. kayıt olduğunuz sürücü kursu ile görüşün. ne zaman kayıt yaptırdığınızda önemli. kesin bilgiyi sürücü kursundan alabilirsiniz.

      Sil
  7. Mereba 2014 te b sınıfı sertifikamı aldım maddi imkanım olmadığı için ehliyete dönüştüremedim sertifikamı götürsem alabilir iyim şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sertifikanın tarihi önemli sertifika tarihinden itibaren 2 yıl geçmediyse alabilirsiniz. 2 yıl geçtiyse sertifika iptal oldu en baştan başlamalısınız.

      Sil
  8. Merhaba ben ehliywti kazandim ama dosyam ve sertifikam hala kursta duruyor ne zamana kadar almalıyım dosyam yanarmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürücü kursunda ki tüm işlemler bittikten sonra Sürücü kuru ve milli eğitim bakanlığı arasında ki yazışmalardan sonra sürücü kursunu bitirdiğinize dair bir diploma düzenlenir. Buna sertifika yanı ehliyet dosyası denir. bu sertifikanın düzenlenme tarihinden itibaren 2 yıl içinde ehliyet alabilirsiniz. Eğer bu süre geçtiyse malesef dosya yandı en baştan başlamalısınız ehliyet almak için.

      Sil
    2. Ben ceza eevindeydim ehliyet sınavımı kaxanmıştım ama kurstaki işlemlerim bitmeden ben ceza evine girdim 6 yıldan sonra tahliye oldum bana herhangi bir belge verilmemişti benim ehliyetimi almam. Sorun olurmu

      Sil
  9. 2005de e sınıfı ehliyete hak kazandım ama maddiyattan dolaýıtrafikten alamadım ehliyetim yandımı her ihtimale karşı saklıyorum

    YanıtlaSil
  10. Merhaba ben B den C ye geçtim ama 2yil 4ay gecdi ehliyetimi alabilirmiyim yada nereye baş vurmam lazim ne olur yardimci olun 4 ay gecdi 2500 tl yanacak kim yardimci olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sertifika maduruyum 1 ay geçmiş cimere yazalım meb yazalım affı sene sonunda gelme şansı var ama meb basvuru form doldurun

      Sil
  11. 2015 yılın da a2 ehliyeti almaya hak kazandım dosyam hazırdı trafik harcını da yatırdım ama dosyayı içeriye vermedim. Hakkım yandı mı

    YanıtlaSil
  12. Merhaba ehliyet sertifikasının içindeki sağlık raporunun süresi 1 yılı geçti yenilemem gerekiyor mu

    YanıtlaSil
  13. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  14. Kursu bitireli 2 yıl 3 ay oldu sertifika bende acaba yandimi bilgisi olan varmı yardımcı olurmusunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 444 0 632 meb arayın basvuru talebinde bulunun cimere yazın

      Sil
  15. Merhaba 2020de temmuz ayında direksiyon sinavını kazandım bu gün gittim dosyap iptal oldu diyor 2 yıl dedim iptal dedi napmam gerek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cimere yazın meb basvuru formu doldurun ne kadar talep olursa o kadar iii

      Sil
  16. Merhabalar ben ehliyet kursuna yazıldım yazılı sınavdan geçtim fakat ikinci direksiyon sınavını geçemedim yoğunluktan gidemiyorum derslere üçüncü sınavı ne kadar zaman erteleyebilirim?

    YanıtlaSil
  17. Merhaba CE Sınıfı sertifikam yandı. Tekrar başvuru yaptım fakat eski sürücü kursuna dilekçe yazmam gerektiğini, dosyamın açık göründüğünü söylüyorlar. Nasıl bir ddilekçe bu?

    YanıtlaSil
  18. Benim b ehliyet sertifikam var üstünde 26.01.2020 yazıyor geçmişidir yoksa cikarimi

    YanıtlaSil
  19. A2 kazandım milli eğitim dosya onay kalması kacgundur

    YanıtlaSil
  20. Merhaba ben direksiyon sınavını geçtim. Ama dosyamı almadım daha birşey olurmu

    YanıtlaSil
  21. Ben ehliyet için kursa yazıldım
    Ehliyet yazılı sınavını geçtim yalnız direksiyon sınavına bazı özel nedenlerden dolayı giremedim
    Benim kazandığım yazılı sınavın geçerlilik süresi ne kadar

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.