Ehliyette Yeni Dönem 2015 Yeni Uygulamalar


Ehliyet sisteminde yeni dönem

Sürücü Kursları ve Eğitimcileri Konfederasyonu Genel Başkanı İsmail Yılmaz, 7 çeşit sürücü belgesinin geldiği belirterek, "Artık sürücü belgelerinde yaş sınırları değişiyor. Tecrübe şartı geliyor” dedi. Yılmaz ayrıca, sürücü belgesi almaya hak kazanıp da dosyasını Emniyete vermeyenlere uyarıda bulundu.

 
Malatya Gazeteciler Cemiyeti başkanı Haydar Karaduman’ı ziyaret ederek burada açıklamalarda bulunan Sürücü Kursları ve Eğitimcileri Konfederasyonu Genel Başkanı İsmail Yılmaz, “Yeni sınav sistemi ile sınava girenlerin yarısı kalıyor. Avrupa’daki ülkeleri inceledik, onlarda da gerçekten ilk sınavda girişte, özellikle B sınıfı sınavlarında, bizdeki otomobil sınavlarında olduğu gibi başarı yüzde 45 ile yüzde 55 arasında değişiyor. Bizde yavaş yavaş standarda oturmuşuz. İkinci ve üçüncü sınavlarda başarı biraz daha yükseliyor. Bizde kurslar olarak öğrencilerimizi bu sınavlara hazırlıyoruz., eğitiyoruz. Hem pistlerde ve Simülasyonları üzerinde ve hem de akan trafikte kendilerine gereken dersi veriyoruz. Yeterli görmezsek ilave ders veriyoruz. Sınavlarda kaldıkları zaman tekrar ders alarak sınavlara giriyorlar. Gerçekten güzel bir sınav şekli oldu. Daha da iyi olacak” dedi.


“YENİ EHLİYET ALANLAR 1 YIL ÇIRAKLIK YAPACAK”
Yılmaz, “Karayolları Trafik Yönetmenliği değişiyor. Önümüzdeki günlerde önemli değişiklikler olacak. 7 çeşit sürücü belgesi oluyor. Artık sürücü belgelerinde yaş sınırları değişiyor. Tecrübe şartı geliyor. Mesela ağır vasıta belgesi almak için bir B sınıfı, otomobil ehliyeti almak gerekiyor. Şimdi mesela yaşı yeterli olunca ağır vasıta belgesi alabilen bir öğrenci artık bundan sonra yaşı yeterli olsa bile önce B sınıfı sürücü belgesi alarak, daha sonra daha yüksek ağır vasıta ehliyeti alacak. Yaş ve tecrübe şartı geliyor. Ayrıca stajyerlik geliyor. Çıraklık dönemi olacak. Tabiri caiz ise 1 yıl bir çıraklık dönemi geçirecek. Orada hata yapma toleransı az. 60 ceza puanını doldurduğu takdirde sürücü belgesi geri alınacak. Tekrardan sürücü eğitimi alacak. Sürücü belgeleri 5 yılda, 10 yılda bir vize şeklinde değişecek. Ağır vasıtaları 5 yılda bir, normal hafif vasıta sürücü belgeleri ise 10 yılda bir sağlık muayeneleri yapılarak değişime uğrayacak” şeklinde bilgi verdi.

“SERTİFİKASINI EHLİYETE ÇEVİRMEYENLER İÇİN SON GÜNLER”
Sürücü belgesi almaya hak kazanıp da dosyasını Emniyete vermeyenlere uyarıda bulunan Sürücü Kursları ve Eğitimcileri Konfederasyonu Genel Başkanı İsmail Yılmaz, “Sürücü kurslarında bugüne kadar ehliyet sertifikalarını almaya hak kazanmış, sınavları bitirmiş ama sürücü kursunda dosyasını alıp da trafiğe götürüp ehliyete dönüştürmemiş olanlar için sertifikaları için son aylarındayız. 2 yılık bir süre verilmişti. Bu 2 yıllık süre bitmek üzere. Mutlaka sürücü kurslarına gidip dosyalarını alsınlar ve Emniyete götürüp ehliyete çevirsinler. Aksi takdirde hakları kaybolacak ve tekrardan sıfırdan eğitime ve sınava girmek zorunda kalacaklardır. Bir de stajyerlik uygulamasına takılmamak için bunu yılbaşından önce yapsınlar” şeklinde uyarıda bulundu.

32 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba ben sertıfıkamı 28,12,2013 tarıhınde aldım yanı benım heralde son 3 ayım var ... yanı 28.12.2015 tarıhınde ama ben su an almak ıstesem bana belgeler konusunda yardımcı olurmusunuz ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürücü kursundan sertifikanızı alıyorsunuz. sağlık raporunu ve sabıka kaydını yeniliyorsunuz. Sertifika içindeki eski sağlık raporu ve sabıka kaydını sakın atmayın dosyada dursun. bir miktar para :) Trafiğe yatıralacak güncel bedeli net bilmiyorum

      Sil
  3. merhabalar ben ehlıyetı 6 temmuz 2015 te aldım yılbasına kadar almam zorunlu mu yoksa yılbasından sonra yeni kımlık sıstemı mı alsam daha ıyı olur.

    YanıtlaSil
  4. merhabalar ben ehlıyetı 6 temmuz 2015 te aldım yılbasına kadar almam zorunlu mu yoksa yılbasından sonra yeni kımlık sıstemı mı alsam daha ıyı olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2yıl sureniz var ne zaman isterseniz alırsınız. Onerim hemen alın

      Sil
  5. Merhaba. Ben ehliyet sınavını bu yaz geçtim ancak belgelerimi kurstan almadım hala ve kurs bana kasım ayının sonuna kadar belgeleri alıp emniyete teslim etmelisiniz aksi taktirde stajyer sürücü olursunuz gibi bir mesaj atmış. Benim ehliyetimi almam için ne kadar sürem var ve 2016da alsam ehliyeti stajyer sürücü mu olurum ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kursta tüm işlemleri tamamladıysanız ehliyet dosyanızı emniyette vermek için iki yıl zamanınız var. Stajer sürücü başladı başladı son bi değişiklik olmadıysa

      Sil
  6. bn ehlıyetımı 2013 te kaznmıstım dosyayı aldım fakt ehlıyet ckartırmadım yandımı blmıyorm

    YanıtlaSil
  7. 2yıl sureniz var 2013 kasımdan önce ise yandı. Yani 18.11.2013 tarihinden önce ise yandı.

    YanıtlaSil
  8. Ben 2011 de ehliyeti kazandım .Yaptigim kazadan dolayi daha almadim.hakkım ynmismidir.sertifika bende.

    YanıtlaSil
  9. 2009 da A2 dosyami ehliyete cevirmedim yandi benimki neyse bidaha girecez artik

    YanıtlaSil
  10. 25.10.2015 Ehliyet sinavini kazandım kursta sertifika mi alıp karta çevirmedim mesaj attılar 0cak 15 kadar almazsaniz stajer kart alirsiniz doğru mu lütfen cevap

    YanıtlaSil
  11. Merhaba ben sertifikami 4 ay once aldim ehliyete donusturmek icin 1 ocak i beklemem daha mi uygun olur?

    YanıtlaSil
  12. Merhaba ben sertifikami 4 ay once aldim ehliyete donusturmek icin 1 ocak i beklemem daha mi uygun olur?

    YanıtlaSil
  13. Merhaba ben sertifikamı 24.11.2014 aldım ama halen ehliyete dönüştürmedim.Yeni düzenlemelere göre stajyerlik kapsamına alırlar mı bizi

    YanıtlaSil
  14. Kazanılan ehliyeti kurstan en geç kaç gün içinde almaliyiz

    YanıtlaSil
  15. Kazanılan ehliyeti kurstan en geç kaç gün içinde almaliyiz

    YanıtlaSil
  16. Ben ehliyetimi 2014.3 ayda kazandım ama almadım dosyam yandı mı?

    YanıtlaSil
  17. Ben ehliyetimi 2014.3 ayda kazandım ama almadım dosyam yandı mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maaleesef seda hanim ehliyetiniz yandi ... tekrar kursa kayit sinav hersey sil bastan ... :(

      Sil
  18. Merhaba arkadaşlar sertifika veriliş tarihi 17.01.2015 son tarihim 17.01.2017 mi

    YanıtlaSil
  19. Evet 2 yıl geçerliliği var

    YanıtlaSil
  20. 2009 da e sinifi sertifikami aldim ama ehliye cevirmedim yandimi simdi aciklarmisiniz

    YanıtlaSil
  21. Dosyayı 05.07.2014 TE aldım iptal mı oldu şimdi

    YanıtlaSil
  22. murat bey sertifika tarihim 11,04.2015.b sınıfından e geçiş yaptım harç parlarını 01.01.20017 de vergi dairesine ve bankalara yatırdım.sonrasında randevü günü 16.06.2017e alabildim çünkü hiç boşluk yoktu şindi ise sertifikamın yandığını söylüyorlar bu haksızlık değilmi vergi harçlaını zamanında yatırmış olmam randevü alamam benim hattamı yapa bilceğim birşey varmı teşekküredrim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlattıklarınıza istinaden haklı görünüyorsunuz ancak yönetmelik çok açık yapabileceğiniz hiç bir şey yok. Size tam 2 yıl zaman verildi. Randevu alabilmek için çok yeterli bir zaman

      Sil
    2. inanılır gibi değil teşekkür ederim peki bu harç paralarını kurtara bilirmiyim kurs parası yandı zaten trafıkten dilekçe yazdırdılar teşekkürler.

      Sil
  23. murat bey , 2015 yılında aldıgım dosyayı hala ehliyete cevirmedim şimdi tekrar kursa yazılıp yeniden mi başlamam gerekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tekrar kursa baslamalisiniz. 2 yıl suresi vardı ve 2017 de doldu sizinki en baştan artık hersey

      Sil
  24. Merhaba iyi günler ben sürücü kursu e 2016 nin 4 ayında kayıt oldum direksiyon sınavını 2017 nin 5 ayında geçtim sizce dosyam yandımı hala sürem var mı?

    YanıtlaSil
  25. ben sürücü kursuna 09.01.2017 yılında kayıt oldum ama ehliyet almaya 20.08.2017 de hak kazandım 10.09.2018 tarihine randevu aldım hakkım yanmış mıdır? bir de sanırım artık emniyetten randevu alınamıyor nüfus müdürlüğünden aldım ben de

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.