Ehliyeti Büyütmek Ehliyeti Yükseltmek 2024

Ehliyeti Büyütme Ehliyeti Yükseltmek 

B Sınıfı Ehliyetten E Sınıfı Ehliyete Geçiş 2024, B den E ye Geçiş 2024,  Ehliyet nasıl yükseltilir, Ehliyeti Yükseltmek, Fark ehliyeti, 



Ehliyet büyütme yada farklı bir sürücü belgesine geçiş yapmak için teroik ders ve yazılı sınav uygulaması kalkmıştır. Herhangi bir sürücü belgeniz var ve başka bir sınıf ehliyete ihtiyacınız var ise sadece direksiyon dersi alarak direksiyon sınavına girmeniz yeterli olacaktır.
Farklı bir sınıf sertifika alırken alınması gereken direksiyon dersi için aşağıdaki tabloyu inceleyebilirsiniz..
Kısacası B ehliyetiniz var E ehliyeti alacaksanız. Sürücü kursuna başvuruyorsunuz. Gerekli evrakları teslim ediyorsunuz. E sınıfı direksiyon dersi veriyor size kurs sonra E sınıfı direksiyon sınavına giriyorsunuz. İşlem Tamam... 

 Unutmayın farklı bir kategoride ehliyet alacaksanız. Hiç ehliyetiniz yokmuş gibi işlem yaparsınız. 

B Ehliyetim Var A2 Almak İstiyorum. B Ehliyete A2 nasıl ekletilir?  Hiç ehliyetiniz yokmuş gibi işlem yaparsınız. 




B Sınıfı ehliyet olup bir üst sınıf ehliyet almak isteyen sürücüler sadece direksiyon sınavına girerek ehliyeti almaya hak sahibi olurlar. Aslında halk arasında “Ehliyeti büyütmek veya ehliyeti yükseltmek” teriminin asıl adı fark sınıfına girmektir. Farka girilecek ehliyet sınıfları ise E sınıfı ve D sınıfıdır. E sınıfı sürücü belgesi ile kamyon, otobüs, ve B sınıfının kullanmış olduğu araçlar kullanılır. D sınıfı sürücü belgesi ile Tır, kamyon ve B sınıfının kullanmış olduğu araçlar kullanılır. 
E ve D Sınıfı Yaş Şartı: Yaşı 22 yi bitirmiş 23 den gün almış olmalıdır.
Not: B sınıfında E sınıfına geçişte yazılı sınavı kaldırılmış olup, adaylar sadece direksiyon sınavına girmeleri yeterlidir.
B Sınıfı Ehliyetten E Sınıfı Ehliyete Geçiş veya
B sınıfı Ehliyetten D Sınıfı Ehliyete Geçiş için gerekli olan evraklar;
  • Öğrenim Belgesi (Noter Taktikli yada diploma aslı)
  • Sabıka Kaydı (e-devlet şifrenizle çıkarabilirsiniz)
  • 8 Adet Renkli Fotoğraf
  • Sağlık Raporu
  • Sınav harcı.


22 yorum:

  1. b sınıf ehliyetim var e sınıf ehliyete geçiş yapmak için ne kadar masraf yapılmaktadır kurs varmıdır bilgi verirseniz sevinirim teşekkürler 11 08 2016

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her kurs fark ehliyeti veriyor. Fiyatlar kurslar arası değişiklik gösterir. Kurslarla iletişime geçerek fiyat almanız daha doğru olur

      Sil
  2. B sınıfı ehliyetim var 16.11.2016 aldım büyütebilirmiyim ehliyetimi ?

    YanıtlaSil
  3. F ehliyetim var B ehliyeti almak için teorik sınava girmem lazım mı F ehliyetini 1990 larda almıştım

    YanıtlaSil
  4. 27.12.2017 de Bsınıfı ehliyeti aldım c sınıfına yükseltebilir miyim yoksa 2 sene sonunda asıl ehliyet olduğunda mı alınabilir? Konuyla bilgisi olan cevaplayabilir mi? Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Önce B sınıf ehliyeti aldıktan sonra C ve CE yani kamyon ve tır ehliyet sınıfına yüksel tikten sonra D otobüs ehliyet sınıfına yükseltile biliyor mu

    YanıtlaSil
  6. B sınıf ehliyetimi e sınıf yapmak için nekar ücret cikar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2016 yılından sonra E sınıfı diye bir ehliyet yok E sınıf ehliyet D sınıfı oldu ve D sınıfı ehliyet sadece otobüs kullanabilir kamyon kullanamaz C sınıfı ehliyet ise kamyon kullanır yani Kamyon Ve Otobüs kullanmak için C ve D ehliyet almanız gerekiyor böylece toplam en az 6000 TL masraf yaparsınız

      Sil
  7. Ehliyete a2 ekletmek için başvurdum. Başvurudan iki ay sonra b sınıfı ehliyetim alkolden iki yıl bağlandı. A2 ehliyeti kazandım ama ehliyet bağlandığı için karta dönüştüremiyorum. Ne yapmalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. araç kullanmamalısınız zaten kötü bir sürücü olduğunuz ve kurallara uymadığınız için ehliyetinie el konulmuş.

      Sil
  8. Benim B sınıfı ehliyetim var kırkayak kamyon ve otobüs ehliyetini almamlazım hangisınıf almam lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. E sınıfı ehliyet alman yeterli.tır yada çekici araçları kullanamaz sadece.E sınıfı ehliyet senin istediğin araçlar için yeterli otobüs kamyon kırk ayak.yani e ehliyet yeterli

      Sil
  9. B ehliyet im var e almak istiyorum ama yaş sınırı varmı

    YanıtlaSil
  10. B ehliyet ten e ehliyete geçiş için ilk önce c ehliyeti alıp ondan sonra mı e ehliyet alınıyor

    YanıtlaSil
  11. Ben 2019 aldım buyute bilirmiyim ehliyetimi

    YanıtlaSil
  12. Ehliyeti büyültmek bile vergi dahilinde olmuş yazık bu kadar alınan paralara yazık bu millete yankesiciligin bu kadarına fazla ama

    YanıtlaSil
  13. Merhaba ben ehliyetimi 2006 yılında aldım b sınıf şimdide e sınıf almak istiyorum hangi sınavlara girmem lazım bide nekadar mal olur

    YanıtlaSil
  14. B sinifindan e sinifina gecmek ici b sınıfını nekadar sure kullanmam lazim varmi sure yoksa hemen gecebiliyozmu

    YanıtlaSil
  15. Devlet herkesi d.... Malesef

    YanıtlaSil
  16. Benim B sınıfı ehliyetim var dolmuş kulanabiliyormuyum

    YanıtlaSil
  17. B ehliyet sınıfından d ye yükseltmek için başvuru yaptım ve sonra vazgeçtim bi sorun olur mu n sınıfı ehliyetim için

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.